مسکو: تصمیم در مورد معامله غلات بر اساس منافع روسیه خواهد بود

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: رعایت منافع روسیه زمینه ساز تصمیم این کشور در مورد سرنوشت توافق غلات خواهد بود، مسکو از موضع خود عدول نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا روز سه شنبه در پخش کانال تلویزیونی Zvezda گفت: "مهمترین چیز - بدون پیش بینی رویدادها - می توانم به شما بگویم که هر آنچه که رهبری روسیه در مورد آن صحبت کرده است، این که این توافق مستقیماً با رعایت منافع روسیه مرتبط است. همه اینها دقیقاً عاملی است که مبنای تصمیم گیری خواهد بود".
وی اضافه کرد:" یک بار دیگر، بیایید به کارشناسان خود فرصت دهیم تا آن را اصلاح کنند."
به گفته وی، هیچ انحرافی از رعایت شرایطی که در قراردادها درج شده و به تعهدات طرفین مهر و موم شده است، وجود نخواهد داشت.
ابتکار غلات دریای سیاه، که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала