رسانه غربی: بعید است اتحادیه اروپا واردات گاز از خط لوله روسیه را ممنوع کند

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر بعید است اتحادیه اروپا واردات گاز از خط لوله روسیه را ممنوع کند
بعید است اتحادیه اروپا واردات گاز از خط لوله روسیه را ممنوع کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع خود می نویسد، بعید است اتحادیه اروپا در بسته یازدهم تحریم ها علیه مسکو ممنوعیت واردات گاز خط لوله از روسیه را لحاظ کند و این ایده در بروکسل مورد حمایت قرار نمی گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفته بود که بسته جدید یازدهم اقدامات محدودکننده بر مقابله با دور زدن محدودیت‌های موجود تمرکز خواهد کرد. به گفته وی، کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است صادرات چند کالا به کشورهای ثالث را در صورت مشکوک شدن به مشارکت آنها در دور زدن تحریم ها علیه روسیه ممنوع کنند. در عین حال، اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده است که برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا نمی‌خواهد از تحریم‌های فراسرزمینی استفاده کند.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
نواک: روسیه و ایران درباره ایجاد پلتفرم تجارت الکترونیکی گاز در جنوب ایران گفتگو می کنند
یک دیپلمات اروپایی که معرفی نشده گفت: :با توجه به آنچه که من شنیده ام، بعید است که این پیشنهاد تصویب شود... مقاومت کشورهای وابسته به گاز بیش از حد زیاد است... بسته یازدهم تحریم ها تقریبا آماده است و اجرای این اقدام مهم در حال حاضر موثر واقع نخواهد شد".
مسکو بارها اعلام کرده است که از عهده مقابله با تحریم های ‌غرب بر خواهد آمد که بارها نظراتی مبنی بر بی‌اثر بودن آنها شنیده شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیش‌تر خاطرنشان کرده بود که سیاست مهار و کاهش یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم‌ها ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی رهبران آمریکا و متحدان آنها بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала