استقبال وزیران خارجه اتحادیه عرب از بازگشت سوریه به این اتحادیه

© AFP 2023 / Khalil Mazraawiاستقبال وزیران خارجه اتحادیه عرب از بازگشت سوریه به این اتحادیه
استقبال وزیران خارجه اتحادیه عرب از بازگشت سوریه  به این اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2023
اشتراک
وزرای خارجه اتحادیه عرب، در نشست مقدماتی این اتحادیه در شهر جده عربستان، ضمن استقبال از بازگشت سوریه، اوضاع کنونی در فلسطین، سودان و لبنان را بررسی کردند.
به گزارش اسپوتنیک، امروز چهارشنبه، وزرای خارجه کشورهای عرب در نشست اتحادیه عرب که در عربستان سعودی در حال برگزاری است و مقدمه نشست سران کشورهای عضو این اتحادیه است، به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.
در این نشست، احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر که ریاست دوره‌ای پیشین اتحادیه عرب را بر عهده داشت، با استقبال از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و همچنین گام‌هایی که در راستای تقویت روابط کشورهای عربی و سوریه برداشته شده است اظهار داشت: ما از کشورهای عربی دعوت می‌کنیم که مسائل عربی را در میان خود و در جهان عرب حل و فصل کنند. وی در رابطه با مسأله فلسطین گفت: ما باید تلاش‌های خود را برای تشکیل حکومت مستقل فلسطینی دوچندان کنیم.
احمد عطاف با اشاره به درگیری‌ها در سودان گفت: برادران سودانی خود را مجدداً به توقف فوری درگیری‌ها و مذاکره با یکدیگر فرا می‌خوانیم.
Полномочный посол РФ в Сирийской Арабской Республике Александр Кинщак, заместитель министра иностранных дел РФ Михаил Богданов и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
تشکیل گروه تروریستی جدید ارتش آزاد، در سوریه توسط آمریکا
همچنین عطاف به وضعیت سیاسی لبنان پرداخت و توافق گروه‌های لبنانی، پایان بن‌بست سیاسی و انتخاب رئیس جمهور را خواستار شد.
در این نشست، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی نیز که منصب ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را از الجزایر تحویل می‌گیرد، در سخنانی مشارکت سوریه در نشست‌های مقدماتی اتحادیه عرب را تبریک گقت.
همچنین، احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب نیز در سخنان خود در این نشست اعلام کرد: از مشارکت سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب استقبال می‌کنیم و امیدواریم که بازگشت آن سرآغازی برای پایان بحران این کشور باشد. سوریه کشوری مهم در منطقه در طول تاریخ بوده و همه ما خواهان تقویت نقش آن و حضورش هستیم.
ابوالغیط گفت: امیدواریم توافق میان ایران و عربستان گامی برای حل اختلافات و مشکلات منطقه از راه دیپلماتیک باشد.
وی افزود: اوضاع در فلسطین و اراضی اشغالی به مرز انفجار رسیده است. ما اسرائیل را مسئول می‌دانیم و رویکرد افراطی آن در تعامل عربی با آن تأثیرگذار خواهد بود.
ابوالغیط تصریح کرد: ما باید همانند یک بلوک یکپارچه عمل کنیم. یکپارچگی، مواضع ما را وزین می‌کند و چتر حمایتی از منطقه ما در سایه تحولات بین المللی ایجاد می‌کند. وی ادامه داد: ما باید متحد با هم عمل کنیم و با گذر از موضع‌گیری‌های یک‌جانبه به موضع‌گیری واحدی دست پیدا کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала