واکنش کرملین به تحقیقات آمریکا درباره روابط ترامپ با روسیه

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، این اولین بار نیست که در تحقیقات خود ایالات متحده به عدم مداخله روسیه به این نتیجه رسیده است، این امر موید پوچ بودن اتهامات علیه روسیه است که در سطوح مختلف حکومتی مطرح شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، درباره گزارش منتشر شده در روز دوشنبه درباره کمبود شواهد درباره روابط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با روسیه در انتخابات 2016، گفت: "اگر به خاطر داشته باشید، در آن زمان ما با قاطعیت هر گونه اتهامی در این زمینه را رد کردیم. این برای اولین بار است. به این نتیجه برسیم که هیچ مداخله ای از جانب روسیه وجود ندارد، این قطعا اولین بار نیست، ما باید به وضوح از این آگاه باشیم. یک بار دیگر، فقط کسانی که در تحقیقات شرکت داشتند، پوچ بودن آن اتهامات علیه کشور ما را تأیید می کنند.
روز دوشنبه، بازرس ویژه جان دورهام گزارشی منتشر کرد که در آن اعلام کرد، نه مجریان قانون ایالات متحده و نه جامعه اطلاعاتی هیچ مدرک واقعی دال بر تبانی ترامپ با روسیه در انتخابات 2016 ندارند. همچنین خاطرنشان می شود که اف بی آی هیچ اطلاعاتی مبنی بر تماس فردی از اطرافیان ترامپ با سرویس های ویژه روسیه نداشته است.
دورهام نتیجه می گیرد که اف بی آی هرگز نباید تحقیقات کاملی را درباره ارتباط بین کمپین ترامپ و روسیه آغاز می کرد و آژانس اطلاعاتی برای شروع تحقیقات از "اطلاعات خام، تحلیل نشده و تایید نشده" استفاده می کرد.
بر اساس یک گزارش تایید نشده در مورد روابط ترامپ با روسیه، سازمان های اطلاعاتی آمریکا ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری خواه را پیش از انتخابات 2016 زیر نظر گرفتند. رابرت مولر، بازپرس ویژه، که به مدت دو سال پس از پیروزی ترامپ در مورد "پرونده روسیه" تحقیق می کرد، هیچ مدرکی دال بر "تبانی" پیدا نکرد که هم کرملین و هم کاخ سفید وجود آن را رد کردند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
وزارت دادگستری آمریکا: هیچ مدرکی دال بر ارتباط ترامپ با روسیه در دست نیست
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала