نواک از پیشرفت در پروژه های جدید نفت و گاز با ایران ابراز اطمینان کرد

© Sputnik / Sergey GuneevМинистр энергетики РФ Александр Новак
Министр энергетики РФ Александр Новак - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
معاون نخست وزیر روسیه در سفری دو روزه وارد ایران شد و در این سفر با جواد اوجی وزیر نفت، رئیس مشترک کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران دیدار و ابراز اطمینان کرد که به زودی پیشرفت هایی در زمینه پروژه های جدید نفت و گاز در کشور حاصل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، "الکساندر نواک" در نشست همکاری با ایران در بخش انرژی گفت:" ما امروز به عنوان بخشی از بحث همکاری در بخش نفت و گاز صحبت های مفیدی انجام داده ایم. این البته یکی از بخش های کلیدی تعامل ما بین کشورهایمان است".
وی اضافه کرد:" ما در حال اجرای پروژه هایی برای توسعه میادین نفتی در ایران هستیم. ما پروژه‌های جدیدی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امروز در مورد آنها صحبت کردیم از جمله توسعه میادین نفتی، میادین گازی و تامین متقابل نفت و فرآورده‌های نفتی و مطمئن هستم که در آینده نزدیک در این زمینه ها پیشرفت های خوبی خواهیم داشت".
معاون نخست وزیر روسیه تاکید کرد که این حوزه کاری باید انگیزه مضاعفی به توسعه روابط دو کشور بدهد.
معاون نخست وزیر روسیه در اولین روز این سفر از چند کارخانه تجهیزات نفت و گاز ایران بازدید کرد و در مورد چشم انداز همکاری در بخش سوخت و انرژی و حمل و نقل گفت وگو کرد. همانطور که نواک تاکید کرد، رهبری روسیه و ایران اجرای مهمترین پروژه های زیرساختی مشترک در زمینه حمل و نقل و انرژی را تحت کنترل شخصی خود نگه می دارند.
طرفین همچنین در مورد همکاری های علمی و فنی در مجموعه سوخت و انرژی و در زمینه حمل و نقل خط لوله، همکاری در زمینه انرژی برق و هسته ای، منابع انرژی تجدید پذیر بحث و تبادل نظر کردند. نواک علاوه بر این، جلسه کارگروه کریدور حمل و نقل بین المللی شمال به جنوب را با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار کرد. شرکت کنندگان در این نشست به موضوعات نوسازی و توسعه کریدور "شمال-جنوب" پرداختند و در مورد اجرای پروژه احداث قطعه راه آهن رشت - آستارا بحث و تبادل نظر کردند.
پرچم ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
تبادل تجربیات بین روسیه و ایران در زمینه مبارزه با مداخله غرب
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала