رسانه: واشنگتن به امارات درباره عواقب دوستی با روسیه و چین هشدار داد

© Photo / Kalashnikov Concern JSCНаследный принц Абу-Даби Шейх Мухаммад бен Зайд аль-Нахайян рассматривает автомат АК-19
Наследный принц Абу-Даби Шейх Мухаммад бен Зайд аль-Нахайян рассматривает автомат АК-19 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
به گزارش وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی به شیخ محمد بن زید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی هشدار داده اند که همکاری نظامی و اطلاعاتی بسیار نزدیک این کشور با روسیه و چین، روابط با ایالات متحده را به خطر می اندازد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته یک مقام ارشد در دولت جو بایدن، رئیس جمهور امارات اخیراً روابط خود با مسکو و پکن را بهبود بخشیده است که بر روابط این کشور با واشنگتن تأثیر منفی گذاشته است.
در این گزارش آمده است: "مقامات آمریکایی به شیخ محمد بن زید آل نهیان هشدار دادند که همکاری بیش از حد نزدیک با این کشورها (روسیه و چین) در مسائل نظامی و اطلاعاتی، روابط با آمریکا را به خطر می اندازد.
به گفته این مقام، رئیس‌جمهور امارات در ماه‌های اخیر بیشتر با مقامات آمریکایی درباره روسیه و چین مشورت کرده است و روابط با ایالات متحده در حال بهبود است.
با این حال، همتایان اماراتی آنها اشاره می کنند که شیخ محمد بن زید آل نهیان روابط نزدیک با واشنگتن را مانعی برای روابط نزدیک با مسکو و پکن نمی داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала