رئیس حزب دموکرات ترکیه: رقیب ما حزب نبود، بلکه تمام سازوکار دولتی بود

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Торжественный митинг сторонников Эрдогана в Стамбуле
Торжественный митинг сторонников Эрдогана в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
رئیس حزب دمکرات که بخشی از ائتلاف خلق مخالف است، در مصاحبه با اسپوتنیک درباره نتایج دور اول انتخابات اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "گلتکین اویسال" برگزاری دور دوم را نتیجه طبیعی خواند و گفت: "رقیب ما حزب نبود، بلکه کل سازوکار دولتی بود. نتایج دور اول به ما می گوید که ما منابع لازم برای پیروزی در این انتخابات را داریم. وظیفه ما به عنوان اپوزیسیون این است که قبل از دور دوم تلاش های خود را تثبیت کنیم. ائتلاف مردمی در دوره آتی بر اساس این تفاهم عمل خواهد کرد."
اویسال در پاسخ به این سوال که آیا قلیچداراوغلو در دور دوم می تواند فاصله خود را با اردوغان کم کند، گفت: "در دور دوم، شهروندان اساساً از صفر رأی خواهند داد. از این منظر، تفاوت چندان بزرگ نیست. من فکر می کنم ائتلاف مردمی می تواند رای بیشتری از رای دهندگان بگیرد."
"اوزجان ینیچری"، بنیانگذار "حزب خوب"، در تفسیری برای اسپوتنیک، پیش بینی خود را در مورد ترجیحات رای دهندگان در دور دوم ارائه کرد.
ینیچری تاکید کرد که وضعیتی که در آن ائتلاف جمهوری خواه اکثریت پارلمان را داشته باشد و نامزد اپوزیسیون به کرسی ریاست جمهوری دست یابد، "فضای بسیار بی ثباتی در سیستم مدیریت دولتی ایجاد خواهد کرد."
وی ادامه داد:" رای‌دهندگان از این چشم‌انداز بی‌ثباتی آگاه هستند، بنابراین، به نظر من، در حال حاضر باید یک اتفاق فراطبیعی برای قلیچداراوغلو برای پیروزی در دور دوم رخ دهد. البته خیلی چیزها به این بستگی دارد که او چقدر از نتایج دور اول نتیجه گیری درستی می کند و اینکه آیا می تواند تغییرات موثری در رویکرد خود ایجاد کند یا خیر".
به گفته این سیاستمدار، اینکه ائتلاف جمهوری خواه در مناطق زلزله زده آرای بیشتری نسبت به مخالفان به دست آورد، با وعده های انتخاباتی غیرواقعی و غیرقابل قبول مخالفان مرتبط است.
ینیچری اضافه کرد: "ائتلاف جمهوری خواه بهتر روحیه رای دهندگان را به دست آورد و بر این اساس کمپین خود را انجام دادند. در حالی که وعده های مخالفان حمایتی در میان مردم پیدا نکرد. مردم به دنبال این نیستند که چه کسی مقصر این اتفاق بوده است، بلکه به دنبال این هستند که چه روش های خاصی برای غلبه بر مشکلات پیش آمده ارائه می شود. سخنان و وعده های مخالفان بسیار مبهم و جدا از واقعیت بود، بنابراین مردم به ائتلاف حاکم رای دادند و چشم خود را بر برخی از اشتباهات و کاستی های آن بستند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала