اردوغان در صورت انتخاب مجدد، سیاست خارجی فعلی ترکیه را ادامه می دهد

اردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2023
اشتراک
رئیس جمهور کنونی ترکیه اعلام کرد، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، قصد دارد همان سیاست قبلی را در روابط با روسیه و سایر کشورها حفظ کند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس دولت روسیه، درباره اظهارات کمال قلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ترکیه از حزب مخالف "اتحاد مردمی" درباره مداخله روسیه در انتخابات ترکیه، گفته بود که مسکو در سیاست داخلی و فرآیندهای انتخاباتی دیگر کشورها دخالت نمی کند. اردوغان پس از اظهارات قلیچداراوغلو در مورد مداخله ادعایی روسیه در انتخابات این کشور، از قلیچداراوغلو خواست که "شرمنده" باشد.
اردوغان روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه سی ان ان ترک و کانال دی گفت: "جذب یک کشور و به چالش کشیدن کشور دیگر، همانطور که در حزب جمهوری خواه خلق انجام می دهند، در اصول ما نیست".
وی ادامه داد:" ما تا به حال سیاست "در آغوش گرفتن" را با همه کشورها حفظ کرده ایم، با روسیه، ایالات متحده آمریکا، چین، با همه کشورهای غربی، ما تماس های دائمی داشته ایم. من به عنوان رئیس جمهور ترکیه نمی توانم توهین کنم. و عصبانی هستم. من با تمام بهترین ها ملاقات کردم که به این کار ادامه خواهم داد، زیرا برای کشور مفید است. وقتی یک کشور را کنار بگذارید، ضرر خواهید کرد."
اوغوز سالیجی، معاون حزب جمهوری خواه خلق در مصاحبه با ریانووستی گفت اپوزیسیون ترکیه مخالف مداخله هر کشوری از جمله ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی 14 ماه می است. وی از اظهار نظر در مورد منابع اطلاعاتی در مورد مداخله ادعایی روسیه خودداری کرد.
در 14 می، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد. کمیسیون عالی انتخابات ترکیه روز دوشنبه به طور رسمی اعلام کرد که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 28 می برگزار می شود. بر اساس گزارش این کمیسیون، اردوغان 49.51 درصد و رقیب او کمال کیلیچداراوغلو 44.88 درصد آرا را به دست آورده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала