نبنزیا: فقیرترین کشورها در توافق غذایی، کمترین میزان منابع را دریافت می کنند

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سارمان ملل متحد گفت: فقیرترین کشورها کمتر از 3 درصد از منابع را تحت "توافق مواد غذایی" دریافت می کنند، 40٪ از کل مواد غذایی صادر شده از اوکراین از طریق دریا به کشورهای اتحادیه اروپا می رسد.
به گزارش اسپوتنیک، "واسیلی نبنزیا" با تاکید بر اینکه طرف روسی کماکان در "توافق مواد غذایی" حضور ندارد گفت:" واقعیت غیرقابل انکار "تسویه حساب" بخش قابل توجهی از غذای اوکراینی در اتحادیه اروپا، که در ابتدا ظاهراً برای ارسال به کشورهای جنوب جهانی در نظر گرفته شده بود، نمونه واضحی از ماهیت واقعی ابتکارات بشردوستانه برجسته بروکسل است".
به گفته وی، در چارچوب اجرای "معامله محصولات غذایی" همه چیز طبق برنامه توافق شده پیش نرفت. از 4 می، 40 درصد از کل محصولات صادر شده در امتداد کریدور بشردوستانه دریایی به کشورهای اتحادیه اروپا رفت. سهم فقیرترین کشورها در چنین خریدهایی به 3 درصد هم نمی رسد. تقریباً یک سال است که ذخایر کشاورزی اوکراین توسط غرب که به خوبی تغذیه شده است، در حال تمام شدن است".
نبنزیا یادآور شد که قرار بود صادرات آمونیاک از طریق خط لوله تولیاتی - اودسا به موازات صادرات غلات راه اندازی شود، اما این اتفاق نیز نیفتاد.
نبنزیا اشاره کرد:" در تمام این مدت، طرف اوکراینی حتی از بحث در مورد رفع انسداد خط لوله آمونیاک "تولیاتی - اودسا" که در توافقنامه سه جانبه مربوطه مقرر شده بود، خودداری کرد و تمام شرایط جدیدی را که در "ابتکار دریای سیاه" تجویز نشده بود، مطرح کرد. "
این نماینده روسیه تاکید کرد که تقریباً یک سال است که کوچکترین پیشرفتی در چارچوب بخش دوم توافقنامه ابتکار دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش، تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل مشاهده نشده است.
وی تاکید کرد:" بانک اصلی روسیه، "روس سلسخوزبانک"، که منحصراً بر تسویه حساب های مالی برای عملیات کشاورزی صادراتی متمرکز شده است، همچنان تحت تحریم است. معاملات یکباره ای که سخاوتمندانه به ما در واشنگتن و بروکسل وعده داده شده اند، وقتی به عنوان راه حلی قابل اجرا برای مشکل ارائه شوند، مضحک به نظر می رسند".
به گفته نبنزیا، "بسته" پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل تنها در زمینه خدمات رسانی به صادرات تجاری اوکراین کار می کند.
نبنزیا گفت:" تحریم‌های غرب بدون هیچ چشم‌اندازی برای کاهش آن‌ها برای کودها و مواد غذایی که ظاهراً تحریم نشده‌اند، به طور مؤثری توسط تحریم‌های غرب مسدود می‌شود. در واقع، ایالات متحده و ماهواره های آن، با راهنمایی ذاتی خود، این تز را تبلیغ می کنند که جهان به ذرت علوفه ای اوکراین بیشتر از گندم و کودهای روسیه نیاز دارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала