نامزد ریاست منطقه: ساکنان گاگاوزیا همیشه طرفدار دوستی با روسیه بوده اند

© Sputnik / Мирослав Ротарь /  مراجعه به بانک تصاویر Второй тур выборов главы региона в Гагаузии
Второй тур выборов главы региона в Гагаузии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
یوگنیا گوتسول، نامزد ریاست منطقه از حزب شور، گفت که ساکنان خودمختار گاگاوز مولداوی همیشه از دوستی با روسیه حمایت کرده اند، گاگاوزها از این روابط قدردانی می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ساکنان گاگاوزیا در روز یکشنبه، 14 می، رهبر جدیدی برای این منطقه را انتخاب می کنند که به مدت چهار سال آن را مدیریت خواهد کرد. علاوه بر این، رئیس گاگاوزیا به طور خودکار عضو دولت مولداوی می شود. نامزدهای حزب "شور" یوگنیا هوتسول و هریوری اوزون که از سوی حزب سوسیالیست حمایت می شود، در دور دوم شرکت می کنند.
هوتسول گفت:" "ما طرفدار دوستی با روسیه هستیم. این برای گاگاوزیان بسیار مهم است. و آنچه که مقامات فعلی انجام می دهند، روابط با روسیه را از هر جهت ممکن خراب کرده است، این بر گاگاوزیا نیز تاثیر می گذارد. اما وقتی دیگران می گویند که ما روابط دوستانه با روسیه را احیا خواهیم کرد، در حالی که آنها از آینده صحبت می کنند، ما از قبل این کار را انجام می دهیم."
به گفته وی، چند هفته پیش با لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دوما، وی به همراه نمایندگان حزب شور در مورد از سرگیری همکاری بین گاگاوزیا و روسیه و در صورت پیروزی گفتگو کردند. در انتخابات، تیم او قصد دارد یک دفتر نمایندگی خودمختاری گاگاوز در مسکو افتتاح کند.
وی تاکید کرد:" روز گذشته، رهبر ما ایلان شور با بیانیه ای درباره تکمیل مذاکرات با دانشگاه های دولتی روسیه اظهار داشت. ما می توانیم دانشگاهی را در گاگاوزیا افتتاح کنیم و پس از آن دانشجویان ما می توانند دو دیپلم هم محلی و هم روسی را دریافت کنند".
در مجموع، 65 شعبه رای گیری در گاگاوزیا در 26 شهرک این خودمختاری وجود دارد. دور دوم رای گیری توسط 79 ناظر بین المللی از بیش از 10 کشور جهان و همچنین 81 ناظر ملی از سازمان عمومی MIRAD و انجمن Promo-LEX نظارت می شود که به ترتیب 57 و 24 نفر از آنها معتبر هستند.
گاگاوزیا یک نهاد سرزمینی خودمختار در داخل مولداوی است، از سال 1990 تا دسامبر 1994 به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته نشده وجود داشت، تا زمانی که سندی در مورد ادغام صلح آمیز گاگاوزیا در مورد حقوق خودمختاری امضا شد. مرکز اداری این منطقه شهر کومرات است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала