Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

ترکیه در دور دوم، رئیس جمهور خود را انتخاب می کند

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Торжественный митинг сторонников Эрдогана в Стамбуле
Торжественный митинг сторонников Эрдогана в Стамбуле - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
در دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه که روز قبل برگزار شد، هیچ یک از نامزدها موفق به کسب 50 درصد به علاوه یک رای لازم برای پیروزی نشدند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس تقویم انتخاباتی که از سوی کمیسیون عالی انتخابات ترکیه منتشر شده است، دور دوم انتخابات 8 اردیبهشت برگزار می شود. مبارزه برای کسب پست ریاست جمهوری میان نامزد ائتلاف جمهوری خواه، رئیس جمهور فعلی رجب طیب اردوغان و نامزد حزب مخالف ائتلاف خلق، کمال کیلیچداراوغلو شکل خواهد گرفت.
از 15 می، دوره تبلیغات نامزدهای راه یافته به دور دوم آغاز می شود. کمیسیون عالی انتخابات در 19 می، نتایج نهایی دور اول انتخابات را برای انتشار در روزنامه رسمی و همچنین رسانه ها تحویل خواهد داد.
از 20 تا 24 می، روند رای گیری در خارج از کشور و در پاسگاه های مرزی انجام می شود. از 24 می، نامزدها در رادیو و تلویزیون تبلیغات خواهند کرد. دوره تبلیغات پیش از انتخابات تا ساعت 18:00 روز 27 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
دور دوم رای گیری در 28 ماه می برگزار می شود. در نهم اردیبهشت، نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری علنی می شود.
در 31 می مهلت تسلیم شکایت به کمیسیون عالی انتخابات علیه تصمیمات حوزه های انتخاباتی منطقه ای به پایان می رسد و در اول جون کمیسیون عالی انتخابات به درخواست های ارائه شده رسیدگی خواهد کرد.
نتایج نهایی انتخابات از سوی کمیسیون عالی انتخابات برای درج در روزنامه رسمی و رسانه ها به مراجع ذیربط تسلیم خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала