اپوزیسیون در ترکیه از نتایج دور اول راضی نیست و نمی فهمد چرا این اتفاق افتاده است

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر انتخابات در ترکیه
انتخابات در ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.05.2023
اشتراک
اونور اریم، کارشناس علوم سیاسی در مصاحبه ای با اسپوتنیک در خصوص نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که روز قبل در ترکیه برگزار شد، اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اونور اریم، کارشناس علوم سیاسی گفت: مواضع مخالفان ائتلاف خلق در پارلمان نسبت به انتخابات گذشته متزلزل شده است. در مقابل، ائتلاف جمهوری خواه (حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب جنبش ملی ) توانست کرسی های خود را در پارلمان تا حد زیادی تثبیت کند و درصد نسبتاً بالایی از آرا را به نمایش بگذارد. با توجه به اینکه ائتلاف خلق 6 حزبی از حمایت آشکار بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و همچنین بسیاری از رسانه های آمریکایی و اروپایی برخوردار بود، این شاید قابل توجه ترین لحظه انتخابات باشد.
با وجود همه حمایت ها، کمال قلیچ داراوغلو در انتخابات گذشته آرای کمتری نسبت به محرم اینجه به دست آورد (در سال 2018، محرم اینجه از حزب جمهوری خواه خلق برای ریاست جمهوری نامزد شد ). این ضربه بسیار ملموسی برای خود قلیچ داراوغلو، و به حزب جمهوری خواه خلق و به طور کلی به ائتلاف مخالف است.

در صفوف اپوزیسیون هیچکس از نتایج دور اول راضی نیست و نمی فهمد چرا این اتفاق افتاد. آنها کارزار انتخاباتی خود را بر این واقعیت بنا کردند که سطح حمایت اردوغان به شدت کاهش می یابد. ولی آن اتفاق نیفتاد.

اریم در مورد اتهامات قلیچ داراوغلو علیه روسیه مبنی بر "دخالت در روند انتخابات" گفت:
قلیچ داراوغلو مرتباً اظهارات طنین انداز تند می کند که نمی تواند با هیچ مدرک مستندی آن را تأیید کند. به همین دلیل، حتی رای دهندگان حزب جمهوری خواه خلق نیز اغلب سخنان قلیچ داراوغلو را جدی نمی گیرند. بنابراین، به نظر من، اظهارات او در مورد روسیه هیچ تاثیری بر رای دهندگان نداشت. تمام لفاظی های او صرفا بر اساس مخالفت با اردوغان است که باعث طرد مشخصی در میان رای دهندگان می شود. از سوی دیگر، همه افراد عاقل در ترکیه از توسعه بیشتر روابط ترکیه و روسیه بر اساس منافع متقابل دو کشور حمایت می کنند. بدیهی است که بخش عمده مردم ترکیه خواهان بدتر شدن روابط با روسیه نیستند، چه رسد به قطع رابطه. آقای اردوغان و آقای پوتین از تعامل بین کشورهای ما در سطح بالایی حمایت می کنند. بنابراین، افکار عمومی در ترکیه در اکثر موارد، حملاتی مشابه آنچه قلیچ داراوغلو انجام داد را منفی ارزیابی می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала