اوکراین منتظر تحویل بیش از صد پهپاد آلمانی وکتوراست

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر Международная выставка военно-морской техники и вооружения EURONAVAL 2014. Третий день
Международная выставка военно-морской техники и вооружения EURONAVAL 2014. Третий день - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2023
اشتراک
اداره اطلاعات اوکراین گزارش می دهد که افسران اطلاعاتی اوکراین بر اساس قراردادی بین وزارت دفاع اوکراین و یک شرکت تولیدی آلمانی بیش از 100 پهپاد وکتور دریافت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، افسران اطلاعاتی اوکراین طبق قراردادی بین وزارت دفاع اوکراین و شرکت تولید کننده پهپاد آلمانی Quantum-Systems GmbH 105 پهپاد Vector را دریافت خواهند کرد. این دومین دسته از پهپادهای Vector برای ارتش اوکراین است که توسط آلمان تامین می شود.
در آگوست 2022، اوکراین 33 پهپاد آلمانی از همین مدل را سفارش داد و دریافت کرد و کارایی بالای آنها در میدان جنگ مشخص شد. خاطرنشان می شود که Vector مجهز به حسگرهای الکترواپتیکال و مادون قرمز برای شناسایی شبانه روزی اهداف است و طراحی ناهموار این پهپاد تأثیر عوامل جوی را از بین می برد. علاوه بر این، دارای کانال های انتقال اطلاعات امن است و در حین انجام ماموریت های رزمی قادر به پخش ویدئو به ایستگاه های زمینی به صورت زنده است.
این پهپاد به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای تجزیه و تحلیل داده‌ها مجهز است: الگوریتم‌های داخلی به شما این امکان را می‌دهند که به‌طور خودکار اشیاء را شناسایی کرده و بلافاصله اطلاعات حیاتی هوش را به مرکز منتقل کنید. به گفته ارتش، این پهپاد می تواند به سرعت 72 کیلومتر در ساعت برسد و تا 120 دقیقه پرواز کند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала