آتن نگران است که مخالفان در ترکیه به قدرت برسند

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Туристы возле Парфенона в Акрополе
Туристы возле Парфенона в Акрополе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2023
اشتراک
سیاستمدار یونانی می گوید موفقیت اپوزیسیون برای آتن خطرناکتر از اردوغان است.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر دارایی سابق یونان و رهبر حزب پارلمانی یانیس واروفاکیس نگران است که اپوزیسیون در ترکیه به قدرت برسد.
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از روز یکشنبه آغاز شد. فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری شامل رجب طیب اردوغان 69 ساله، رئیس دولت فعلی به عنوان یک نامزد واحد از "ائتلاف جمهوری خواهان"، یک نامزد واحد از "ائتلاف خلق" مخالف، کمال قیلیچداراوغلو، 74 ساله و سینان اوگان نامزد 55 ساله از اتحاد آتا.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در صورتی که هیچ نامزدی 50 درصد آرا را کسب نکند، قرار است 28 می برگزار شود.
واروفاکیس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آلفا در پاسخ به این سوال که چقدر نگران نتیجه انتخابات ترکیه و چگونگی توسعه روابط ترکیه با یونان است، تاریخچه روابط را یادآور شد: "ترکیه ده ها سال است که در یک درگیری داخلی دائمی بوده است. من می ترسم که تیم کمال قلیچداراغلو در صورت پیروزی بسیار خطرناک تر باشند".
واروفاکیس گفت: "در ترکیه، هر بار که قلیچداراغلو در دولت بوده ناسیونالیسم و ​​یونان ستیزی شیوع زیادی داشته است". این سیاستمدار گفت: "از سوی دیگر، آنچه کهبه هیچ وجه به نفع ما نیست، اعتراض در نتایج انتخابات است، به این معنی که هرکس برنده شود، تنش را در دریای اژه افزایش می‌دهد تا جبهه داخلی را جمع کند".
در سال 1974، ترکیه پس از تلاش برای الحاق این جزیره به ترکیه، به قبرس حمله کرد. 37 درصد از خاک جزیره اشغال شده بود که در سال 1983 جمهوری ترک قبرس شمالی در آن اعلام شد و فقط ترکیه آن را به رسمیت شمرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала