ابراز نگرانی کشورهای گروه 7 از "ریسک مالی" ناشی از ایران

© Fotolia / Curioso Photographyمیدان آزادی تهران
میدان آزادی تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.05.2023
اشتراک
در بیانیه مشترک کشورهای گروه 7 پس از نشست سه روزه در نیگاتا، ژاپن، وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی این کشورها، نگرانی آنها از "ریسک مالی ناشی از ایران" و "تهدیدهای ناشی از فعالیت های غیرقانونی کره شمالی برای ساخت تسلیحات کشتار جمعی " ابراز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، در این سند خاطرنشان می شود: "گروه ویژه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی (FATF) نقش مهمی در حفاظت از یکپارچگی سیستم مالی بین المللی ایفا می کند. ما در نگرانی شدید به خاطر تهدید ناشی از اقدامات غیرقانونی کره شمالی برای ساخت سلاح های کشتار جمعی و همچنین تامین مالی تعداد بی سابقه پرتاب های اخیر موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی شریک هستیم"
کشورهای گروه 7 همچنین به نگرانی خود در مورد "ریسک مالی ناشی از ایران" اشاره کردند.
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران: اروپایی‌ها با آمریکا به قهقرا نروند
وزارت امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره پیشتر اعلام کرده بود ، مقام کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته ای جهانی، نهایی و غیرقابل بازگشت است، نیازی به شناسایی بین المللی ندارد و داشتن سلاح هسته ای ناقض هیچ معاهده ای نیست و در قوانین این کشورذکر شده و نه به خاطر خود این مقام ، بلکه برای محافظت از ایالات متحده با سیاست خصمانه اش ضروری است. وزارت امور خارجه کره شمالی همچنین با انتقاد از بیانیه وزرای خارجه گروه 7 درباره خلع سلاح هسته ای کره شمالی، دخالت محتوایی آن در امور داخلی خود را نقض حاکمیت پیونگ یانگ خواند. مقامات کره شمالی افزودند که اقدامات برای تقویت توانایی دفاعی کره شمالی حق حاکمیتی آن است و برای محافظت از این کشور و تمامیت ارضی آن و همچنین برای کنترل پایدار اوضاع در منطقه شبه جزیره کره در شرایط " اقدامات نظامی دیوانه وار و تحریک آمیز ایالات متحده و متحدانش " مورد نیاز است. ". به گفته وزارت خارجه کره شمالی، این کره شمالی نیست که باید تغییر کند، بلکه این ایالات متحده است با عقیده "کهنه" خود مبنی بر اینکه فقط آمریکایی ها می توانند سلاح هسته ای داشته باشند. واشنگتن اکنون باید درک کند که فقط "لغو کامل سیاست خصمانه" نسبت به کره شمالی امنیت امریکا را تضمین خواهد کرد."
ایران برای مدت طولانی تحت تحریم های غرب بوده است. پیش از این، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری ایران، توسعه مشابه سیستم سوئیفت و ایجاد یک "باشگاه تحریم‌ها" را پیشنهاد کرده بود که به بستری برای یافتن راه‌حل‌هایی برای مقاومت در برابر فشار تحریم‌های واشنگتن تبدیل شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала