مدودف: نظام کنونی عدالت جهانی نامربوط و ناعادلانه است

© Sputnik / Alexander Astafyevمدودف : حادثه شیمیایی ادلب، اقدامی تحریک آمیز و برنامه ریزی شده بود
مدودف : حادثه شیمیایی ادلب، اقدامی تحریک آمیز و برنامه ریزی شده بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
اشتراک
مدودف بیان کرد که مراکز بزرگ جهانی مانند دادگاه کیفری بین المللی، دادگاه حقوق بشر اروپا و حتی دادگاه بین‌المللی سازمان ملل نیز جذابیت خود را از دست داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه بیان کرد که سیستم کنونی عدالت بین‌المللی نامربوط و ناعادلانه است، دادگاه حقوق بشر اروپا، دادگاه سازمان ملل جذابیت خود را از دست داده‌اند و در آینده نزدیک سیستم‌های جدید ایجاد نخواهند شد، زیرا تناقضات زیادی وجود دارد.
مدودف در جلسه عمومی یازدهمین مجمع بین المللی حقوقی سن پترزبورگ گفت: بدیهی است که نظام کنونی عدالت بین‌المللی در امور حقوق بشر، پرونده‌های کیفری و از بسیاری جهات حتی در پرونده‌های مدنی اهمیت خود را از دست داده است و بی‌ربط و ناعادلانه است. مراکز بزرگ جهانی مانند دادگاه کیفری بین المللی، دادگاه حقوق بشر اروپا و حتی دادگاه بین‌المللی سازمان ملل نیز جذابیت خود را از دست داده‌اند و از آن جایی که تحت سلطه دولت‌ها و گروه‌هایی از دولت‌ها هستند، کشورها عملکرد آنها را منصفانه و مفید نمی دانند.
وی تاکید کرد که ایجاد نهادهای جدید در سال های آینده امکان پذیر نخواهد بود، " زیرا تضادهایی که جامعه جهانی را از هم می پاشد بسیار زیاد است."
وی تاکید کرد: ایجاد آنها مستلزم اجماع جهانی است. به یاد بیاوریم که در زمینه عدالت کیفری، واقعاً فقط یک بار - در نورنبرگ - اجرا شد. با این حال، چه در حال حاضر و چه در آینده، دستیابی به چنین اتفاق نظری، حداقل در آینده نزدیک، عملاً غیرواقعی خواهد بود. تصور اینکه بزرگترین بازیکنان جهان به این سمت رفته اند، به خصوص با توجه به تجربه غم انگیز اخیر، سخت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала