بورل چین را به بدتر شدن روابطش با اروپا تهدید کرد

© AP Photo / Virginia MayoJosep Borrell جوزپ بورل
Josep Borrell جوزپ بورل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
اشتراک
جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپا، چین را به بدتر شدن روابط با اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف نظر در مورد اوضاع پیرامون اوکراین تهدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بورل در یک کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم پس از نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت: در مورد اوکراین، اگر چین روسیه را برای خروج از اوکراین تحت فشار نگذارد، روابط اتحادیه اروپا و چین به طور عادی توسعه نخواهد یافت.
وی افزود: "ما از چین می خواهیم که نقش سازنده ای برای دستیابی به صلح عادلانه ایفا کند." بورل همچنین از روابط تجاری نامتعادل با چین به عنوان یکی دیگر از مسائل مهم در روابط نام برد که باید اصلاح شود. اوگفت: ما در امنیت اقتصادی مشکل داریم، روابط تجاری ما نامتعادل است. اتحادیه اروپا باید از وابستگی به چین در بخش های کلیدی اقتصاد خودداری کند.
بورل گفت: کار زیادی باید انجام شود تا خطرات را از بین ببریم. بازبینی روابط اقتصادی ما با چین زمان زیادی طول خواهد کشید.
وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا همچنان از حفظ وضعیت موجود در تایوان حمایت می کند. بورل گفت: ما می خواهیم وضعیت موجود را حفظ کنیم و تنش زدایی در تنگه تایوان را که برای تجارت جهانی و به ویژه برای ما بسیار مهم است. وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه در استکهلم درباره استراتژی مشترک در روابط با چین بحث کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала