آمریکا به دنبال افزایش حضور نظامی در خلیج فارس

CC BY 2.0 / Official U.S. Navy Page / Class Jason Ta / USS Ronald Reagan (CVN 76)خدمه ناو هواپیمابر آمریکایی برای شرکت در نبرد با روسیه اعلام آمادگی کردند
خدمه ناو هواپیمابر آمریکایی برای شرکت در نبرد با روسیه اعلام آمادگی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
اشتراک
آمریکا با توجه به افزایش فعالیت ایران می‌خواهد حضور نظامی خود را در خلیج فارس افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده به دلیل افزایش فعالیت ایران در منطقه، اقداماتی را برای افزایش حضور خود در خلیج فارس انجام خواهد داد.
کربی گفت: "امروز، وزارت دفاع گام هایی برای تقویت موقعیت دفاعی ما در خلیج فارس برخواهد داشت". به گفته وی، این امر در ارتباط با "تهدیدهای مکرر ایران" برای کشتی های تجاری بین المللی ضروری است.
به گفته کاخ سفید، 15 مورد از این دست اقدامات طی دو سال گذشته ثبت شده است.
ایالات متحده به شدت اقداماتی را که کشتی‌رانی تجاری در خاورمیانه را تهدید می‌کند یا در آن دخالت می‌کند را محکوم می‌کند و اجازه نمی‌دهد نیروهای منطقه‌ای آزادی کشتیرانی را تضعیف کنند.
یک مقام دولت ایالات متحده گفت که فرماندهی مرکزی پنتاگون به زودی اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع ارائه خواهد کرد. وی در عین حال اطمینان داد که واشنگتن به دنبال تشدید درگیری با تهران نیست.
Корабль ВМС США LCS Coronado во время учений стран Азиатско-Тихоокеанского региона в Тихом океане. Июль 2016 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
گزارش و تحلیل
امیر ایرانی: ناو های بدون سرنشین آمریکا غیر قانونی است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала