آمریکا برای مقابله با هجوم گسترده مهاجران غیر قانونی از مکزیک آماده می شود

© AP Photo / Ramon Espinosaآمریکا برای مقابله با هجوم گسترده پناهجویان از مکزیک آماده می شود
آمریکا برای مقابله با هجوم گسترده پناهجویان  از مکزیک آماده می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2023
اشتراک
ایالات متحده پس از پایان مدت اعتبار قانون موسوم بند 42 که به مقامات این کشور اجازه می داد پناهجویان را به بهانه مبارزه با همه گیری بیماری کرونا اخراج کنند، برای روبرو شدن با هجوم گسترده پناهجویانی که به طور غیرقانونی از مرز با مکزیک عبور می کنند، آماده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که مرز جنوبی این کشور پس از پایان اعتبار قانون اخراج اجباری در وضعیت "آشوب" قرار خواهد گرفت. پیش بینی رئیس جمهور آمریکال تنها باعث افزایش تردیدها در مورد توانایی مقامات برای مقابله با تشدید بالقوه بحران مرزی شد و پیچیدگی وضعیت توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده پذیرفته شده است.
الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه گفت: "ما به وضوح چالش‌هایی را که احتمالاً در روزها و هفته‌های آینده با آن‌ها مواجه خواهیم بود، درک می‌کنیم، که می‌تواند بسیار دشوار باشد".
وی گفت: حتی پس از تقریباً دو سال آماده سازی، مقامات آمریکایی انتظار دارند در روزها و هفته های آینده تعداد زیادی درگیری در امتداد مرز جنوبی رخ دهد.
سیاستمدار آلمانی از نزدیکی شدن به یک نقطه بحرانی به دلیل پذیرش پناهجویان اوکراینی سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.12.2022
سیاستمدار آلمانی از نزدیکی شدن به یک "نقطه بحرانی" به دلیل پذیرش پناهجویان اوکراینی سخن گفت
مایورکاس افزود که تعداد زیادی از مهاجران وارد مرز جنوبی ایالات متحده بر مقامات مجری قانون، تأسیسات و جوامع مرزی که با بحران مرزی برخورد می کنند، فشار بسیار جدی وارد می کند.
خبرنگار ما پیشتر گزارش داده بود که کمتر از یک هفته مانده به پایان بند 42، شهر ال پاسو (تگزاس) هم مرز با مکزیک مملو از مهاجرانی بود که به طور غیرقانونی از مرز آمریکا عبور کرده بودند. تعداد آنها فقط در اطراف کلیسای محلی در مرکز شهر که به پناهگاه برخی از مردم تبدیل شده بود از 1700 نفر گذشته است.
پس از به قدرت رسیدن دولت بایدن تعداد رکورد مهاجران غیر قانونی به مرز جنوبی ایالات متحده وارد شده که در سال های 2021 و 2022 رکوردها را شکست و از 2.3 میلیون نفر فراتر رفت. مقامات ایالات متحده گفتند که در سال مالی 2023 با بیش از 1.2 میلیون مهاجر مواجه شده اند. این درحالی است که شبکه تلویزیونی فاکس نیوز و سایر رسانه های آمریکایی تعداد مهاجران غیرقانونی را که در دوران ریاست جمهوری بایدن وارد ایالات متحده شده اند، بیش از 6 میلیون نفر تخمین می زنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала