وزیر ارتباطات ایران: پروژه فیبر نوری سرعت می‌گیرد

© Photo / IRNAعیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران با بیان این‌ که فعلا تصمیمی برای افزایش تعرفه نداریم، گفت: با راه‌اندازی حساب توسعه فیبرنوری در کشور با یک هزار میلیارد تومان به عنوان منابع مالی، پروژه توسعه فیبرنوری شتاب خواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از ایرنا، عیسی زارع‌ پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه نمایشگاه اینوتکس گفت: حملات DDOs در سه ماه پایانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۳ تا ۴ برابر شده بود که با تمهیدات شرکت ارتباطات زیرساخت با آن مقابله شد. حجم حملات سایبری در تمام کشورها افزایش پیدا کرده و باید ساز و کارهای مناسبی برای مقابله با آن درنظر گرفت.
وی درباره نحوه سرمایه‌گذاری در پروژه فیبرنوری گفت: سال گذشته دولت آیین ‌نامه‌ای را تصویب کرد که به واسطه آن ۸ درصد از درآمد اپراتورهای همراه، برای این پروژه صرف شود اما موانع اجرایی در خصوص آن وجود داشت به همین دلیل در بودجه، ظرفیت جدیدی برای توسعه فیبرنوری پیش‌بینی شد. در یکشنبه گذشته آئین‌نامه آن در دولت به تصویب رسید و امروز ابلاغ شد. با راه‌اندازی حساب توسعه فیبرنوری در کشور که همین الان دولت مبلغ هزار میلیارد تومان به عنوان منابع مالی در آن پیش‌بینی کرده است، پروژه توسعه فیبرنوری شتاب خواهد گرفت.
وی درباره تعرفه اینترنت افزود: فعلا تصمیمی برای افزایش تعرفه نداریم. اپراتورها پیشنهاداتی را مطرح کرده‌اند که در حال بررسی آن هستیم.
زارع‌ پور درباره رفع فیلتر برخی پیام‌رسان‌های خارجی گفت: کمیته فیلترینگ باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند ما یک عضو از ۱۳ عضو کمیته هستیم. با پیگیری وزارت ارتباطات اسفند ۱۴۰۱ نزدیک ۳۰۰ سایت و بازی رفع فیلتر شدند و همراهی کمیته ولی در مورد پلتفرم‌های دیگر نیاز به تصمیم‌گیری جمعی است و همه باید تصمیم بگیرند.
وی تصریح کرد: در حوزه شبکه‌اجتماعی و پیام‌رسان همچنان که بارها اعلام شده از فعالیت هر پلتفرم و سکوی خارجی در جمهوری اسلامی استقبال می‌کنیم مشروط بر اینکه به قواعد خودشان پایبند و نسبت به اتفاق‌هایی که در آن می‌افتد پاسخگو باشند. اگر این شرایط فراهم شود دست‌شان را به گرمی می‌فشاریم و آماده همکاری هستیم. باید در ایران دفتر بزنند و در مقابل اتفاقی که در پلتفرم‌شان رخ می‌دهد پاسخگو باشند.
زارع‌پور افزود: در شهریور و مهر سال گذشته، در پلتفرم اینستاگرام از فروش سلاح گرفته تا ساخت آن و انواع روش‌های خرابکارانه آموزش می‌دهند، در صورتی که براساس قواعد اینستاگرام اینها جزو موارد ممنوعه است و باید با آن برخورد کند؛ اما این اتفاق رخ نداد، وقتی به قواعد خودشان پایبند نباشند و ما نتوانیم حقوق مردم را پیگیری کنیم طبیعی است مانند خیلی از کشورها که برای مردمشان ارزش قائل هستند، اجازه فعالیت به آنها ندهیم.
وزیر ارتباطات ایران تاکید کرد: نظر وزارت ارتباطات بر رفع فیلتر گوگل پلی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала