هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد پیامدهای نکول بدهی‌ آمریکا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Международного валютного фонда в Вашингтоне
Здание Международного валютного фонда в Вашингтоне - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
صندوق بین‌المللی پول هشدار داد که نکول بدهی‌های آمریکا، نه تنها برای واشنگتن بلکه برای اقتصاد جهانی نیز عواقب بسیار جدی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، جولی کوزاک، مدیر ارتباطات صندوق بین المللی پول گفت: نکول بدهی های ایالات متحده عواقب بسیار جدی نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای اقتصاد جهانی نیز خواهد داشت.
وی در یک جلسه توجیهی در روز پنجشنبه گفت: نکول بدهی های آمریکا عواقب بسیار جدی نه تنها برای ایالات متحده، بلکه برای اقتصاد جهانی نیز خواهد داشت.
کوزاک افزود که تهدید نکول بدهی ها در ایالات متحده در زمان دشواری برای اقتصاد جهانی به وجود آمد.
وی از طرفین خواست تا در اسرع وقت این موضوع را حل و فصل کنند و به یک اجماع فوری برسند.
این هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که نکول احتمالی ایالات متحده منجر به مشکلاتی برای کل جهان خواهد شد. وی هشدار داد در چنین شرایطی اقتصاد ما به سمت رکود خواهد رفت و اعتبار ما در جهان به شدت آسیب خواهد دید.
خزانه داری ایالات متحده در ژانویه به کنگره آغاز "اقدامات فوق العاده" را در ارتباط با دستیابی به سقف بدهی ملی 31.381 تریلیون دلاری اعلام کرد. کاخ سفید از کنگره می خواهد که سقف را بدون هیچ گونه محدودیتی افزایش دهد. و مجلس نمایندگان که توسط اپوزیسیون جمهوری خواه کنترل می شود، این حرکت را به کاهش بودجه مرتبط می کند. در همین حال، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که بدون تصمیم گیری در مورد بدهی عمومی، دولت نمی تواند به اجرای همه تعهدات خود، احتمالا تا اول ژوئن، ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала