لندن موشک های کروز دوربرد Storm Shadow را به کی یف تحویل داد

© Sputnik / Alex McNaughtonشوکه شدن دختر میلیاردر بریتانیایی به خاطر زندگی آدمهای معمولی
شوکه شدن دختر میلیاردر بریتانیایی به خاطر زندگی آدمهای معمولی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به نقل از مقامات غربی اطلاع می‌دهد که انگلیس موشک‌های کروز دوربرد Storm Shadow را به اوکراین تحویل داد اما ضمناً از کی ف تضمین‌هایی در اینباره دریافت کرد که از آنها علیه اهداف در فدراسیون روسیه استفاده نشود.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان اعلام کرده انگلیس چند موشک کروز Storm Shadow را به اوکراین تحویل داده است که به نیروهای اوکراینی قابلیت جدید برای وارد کردن ضربات از فاصله دور را قبل از حمله متقابل مورد انتظار ارائه می دهد.
یک مقام غربی گفت که انگلیس از کی یف تضمین‌هایی دریافت کرد که موشک‌ها فقط علیه اهداف "در قلمرو متعلق به اوکراین" استفاده خواهند شد.
به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، چنین موشکی "یک تغییر دهنده واقعی مقررات بازی" است و قابلیت هایی را به کی یف ارائه می دهد که از آغاز درگیری با روسیه خواسته است.
بن والاس، وزیر دفاع انگلیس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
آیا درگیری اوکراین در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت؟: نظر وزیر دفاع انگلیس
پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با استناد به سندی که صندوق بین المللی کمک به اوکراین منتشر کرده ، گزارش داده بود که انگلیس ظاهراً در حال آماده شدن برای ارسال موشک های دوربرد به اوکراین است.
همزمان، روزنامه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که ایالات متحده قصد ندارد از انگلیس الگوبرداری کند و موشک‌های دوربرد به اوکراین منتقل کند و امیدوار است که طرح‌های لندن به واشنگتن اجازه دهد تا از این وضعیت موجود در رابطه با درخواست‌ها برای دادن موشک‌های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS به کی‌یف با برد تا 300 کیلومتر خارج شود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف همچنین گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند و این دخالت "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала