ایروان و باکو یکدیگر را به گلوله باران در مرز بین خود متهم کردند

© AFP 2023 / Karen Minasyanایروان و باکو یکدیگر را به گلوله باران در مرز بین خود متهم کردند
ایروان و باکو یکدیگر را به گلوله باران در مرز بین خود متهم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2023
اشتراک
ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران در مرز دو کشور متهم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ایروان اعلام می کند در نتیجه گلوله باران چند ساعته مواضع ارمنستان چهار سرباز زخمی شدند. وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش "اقدامات دفاعی و پیشگیرانه مناسبی را انجام می دهد."
وزارت دفاع ارمنستان مدعی است که نیروهای مسلح آذربایجان به سمت آمبولانسی که در حال انتقال مجروحان بود تیراندازی کردند.
در باکو اعلام شد، روز 11 مه نیروهای مسلح ارمنستان از مواضع خود با خمپاره به سمت مواضع ارتش آذربایجان شلیک می کنند. به گفته طرف آذربایجانی، یک سرباز به شدت زخمی شده است. خاطرنشان می شود که وزارت دفاع آذربایجان در حال انجام "اقدامات تلافی جویانه ضروری" است.
Президент РФ Владимир Путин, премьер-министр Армении Никол Пашинян и президент Азербайджана Ильхам Алиев во время трехсторонних переговоров в Сочи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
علی اف از نشست وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان در ماه می در روسیه خبر داد
وزارت دفاع آذربایجان همچنین خبر گلوله باران آمبولانس در مرز را تکذیب کرده و اعلام نمود "اطلاعات منتشره طرف ارمنی مبنی بر تیراندازی نیروهای مسلح آذربایجان به سمت آمبولانس دروغ و نادرست است".
بعداً وزارت دفاع ارمنستان از کاهش تنش پس از گلوله باران خبر داد.
ایروان و باکو سال گذشته، با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره انعقاد پیمان صلح در آینده را آغاز کردند. در اوایل فوریه سال جاری، دو کشور پیشنهاداتی را مبادله کردند و در حال بررسی آنها هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала