گزارش و تحلیل

اثر بخشی نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران

اشتراک
پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، پنجمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور حدود ۷۵۰ شرکت داخلی و با عرضه ۱۲ گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و ... با هدف افزایش مقاصد و گروه کالاهای صادراتی برگزار از ۱۷ ام تا ۲۰ ام اردیبهشت ماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
بر اساس آمار نمایندگان مجموعه های بیش از ۶۰ کشور جهان و مجموعه های واسطه ی تجاری از این نمایشگاه بازدید کردند.
نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران - اسپوتنیک ایران
1/2
نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران - اسپوتنیک ایران
2/2
مهدی توکلی مدیر مجموعه تولیدی ورمی کمپوست ورمینو در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما کود صددرصد خالص ورمی کمپوست را در ایران تولید می کنیم، این کود به دلیل نوع خاص تولیدی که دارد بازدهی بسیار بالایی در پی دارد.
کود ورمی کمپوست از کرم خاکی تولید می شود و کرم خاکی مواد پوسیده که در داخل خاک یا بستر کرم هست می خورد و بهترین مواد معدنی که برای خاک نیاز هست را به خاک می دهد، این کرم نژاد بسیار خاصی به نام ایزینیا فتیدا است، که با خوردن این مواد پوسیده بهترین آنزیم ها و بهترین مواد مغذی که خاک نیاز دارد را تامین میکند ما تولید ورمی کمپوست را به صورت گسترده انجام میدهیم و محصولات ما به کشورهای مختلف صادر می شود.
وی افزود:
این نوع از کود به دلیل خلل و فرجی که دارد آب را برای مدت زمان طولانی در داخل خود نگه می دارد و در نتیجه مصرف آب به شدت پایین می آید، بنابراین کشورهایی که با مشکل کم آبی روبرو هستند به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات، قطر و عمان از این محصول به شدت استقبال کردند همچنین کشورهای حاشیه دریای خزر، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و روسیه از این محصول خریداری کردند.
مدیر مجموعه تولیدی ورمینو نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران را یک بستر مناسب برای تعامل با مشتریان خارجی توصیف کرد و اظهار داشت:
این نمایشگاه خوشبختانه شرایطی را فراهم کرد که بتوانیم با مشتریان محصولمان از دیگر کشورها تعامل و تبادل نظر داشته باشیم، اکثر بازدیدکنندگان این نمایشگاه متقاضیان خارجی بودند که از کشورهای دیگر جهت بازدید محصولات و توانمندی های صادراتی ایران مراجعه کردند، بازدیدکنندگان بسیاری از کشور های عمان، پاکستان، عربستان و کشورهای حاشیه دریای خزر حضور داشتند و این استقبال برای ما بسیار جالب و مایه تعجب بود امیدواریم این ارتباطات حفظ شود و محصولات ما به کشور های جدید صادر شود.
محصول ما و اکثر مجموعه های ایرانی بر خلاف نمونه های اروپایی قیمت مناسب تری دارد و همچنین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است در نتیجه خرید آن قطعا توجیه اقتصادی بالایی دارد.
قطعاً تمامی مجموعه هایی که در این نمایشگاه شرکت کردند اهداف صادراتی طولانی مدتی دارند و امیدواریم تسهیلگری ها انجام شود تا بتوانیم بازار صادرات خود را بهبود ببخشیم.
نماینده مجموعه ی سلمیر، شرکت توسعه تجارت با هدف عقد قرارداد بین کشور های حوزه ی بالکان با ایران، چین، هند و ترکیه از این نمایشگاه گفت:
تهران بخشی از جاده ابریشم بوده و از گذشته تا کنون قطعه ای از تجارت، کسب و کار و بازرگانی در جهان محسوب میشده، این نمایشگاه در تهران یکی از بهترین فرصت ها بود تا ما بتوانیم از سرتاسر جهان با یکدیگر ارتباط بگیریم و در بستر خرید محصولات ایرانی با یکدیگر تعامل کنیم، من در این نمایشگاه بدنبال محصولات پتروشیمی بودم و خوشبختانه توانستم با مجموعه های ایرانی متناظر ارتباط بگیرم.
این فرصت ها مردم جهان را یکپارچه می کند و برخلاف آن چیزی که اکنون در جهان جاری شده امیدوارم تمامی مردم دنیا بتوانند فرصت دیدن ایران و مهمان نوازی، آرامش و زیبایی های این کشور را بدست بیاورند.
عادل شاه ولی پور، از کشور پلکستان همچنین گفت:
نمایشگاه و محصولاتی که در آن به نمایش درآمد بسیار جالب توجه بود و به شدت مورد استقبال بازدید کنندگان دیگر نیز قرار گرفت، برخورد شرکتها و اشتیاق آنها برای تعامل با مشتریان نیز به شدت مطلوب بود، ما در این نمایشگاه به دنبال مواد غذایی بودیم چرا که متاسفانه از نظر مواد غذایی پاکستان مقداری ضعیف است و صادرات مواد غذایی از ایران به پاکستان می تواند تجارتی پرسود باشد.
خوشبختانه در این نمایشگاه بیش از ۷۰ درصد از از خواسته های تجاری ما براورده شد و می‌توانم بگویم مجموعاً نمایشگاه برای ما بسیار مفید و اثربخش بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала