کارشناس روس: سیاست پاکستان در افغانستان تغییر نخواهد کرد

نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان
نقش پارلمان پاکستان در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
کارشناس روس بیان کرد که پس از دستگیری عمران خان، سیاست پاکستان در افغانستان تغییر نخواهد کرد.
گئورگی ماچیتیدزه، کارشناس تروریسم بین‌المللی، کارشناس افغانستان، در پاسخ به سوال روابط آینده پاکستان و طالبان پس از بازداشت عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان چگونه خواهد بود به اسپوتنیک گفت:
پاکستان سیاست خاص خود را در قبال طالبان افغانستان دارد. آنها از یک سو از طالبان انتقاد می کنند که برخی از شروط جامعه جهانی در مورد حقوق بشر، ایجاد حکومت فراگیر را برآورده نمی کند و این الزامات در اکثر کشورها مشترک است و پاکستان نیز در آن شریک است و معتقد است که طالبان باید این شرایط را انجام دهند. از سوی دیگر، پاکستان نمی خواهد در خاک افغانستان وضعیت غیرقابل تحملی ایجاد شود تا فاجعه انسانی رخ ندهد و اقتصاد کشور توسعه یابد و امنیت کشور تامین شود.
به گفته این کارشناس، سیاست پاکستان در افغانستان بیشتر تحت نظارت ارتش و سرویس های ویژه است. رهبری سیاسی در واقع تصمیمات ارتش و اطلاعات را تایید می کند. "هیچ تغییری انتظار نمی رود. اسلام آباد نیز از درهم شکستن طالبان می ترسد. اگر این کار را بکنند، ممکن است حتی وضعیت بدتر هم شود."
عمران خان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
عمران خان بازداشت شد+ فیلم
مقامات پاکستانی روز سه شنبه خبر دادند که عمران خان توسط ماموران دفتر ملی گزارش دهی (سازمان اطلاعات اقتصادی) در پرونده القادر دستگیر شده است.
پیش از این، دفتر ملی گزارش دهی تحقیقاتی را در مورد عمران خان، همسرش و رهبران حزب مخالف تحریک انصاف که به گفته بازپرسان، شرکتی را برای ایجاد دانشگاه القدیر تأسیس کرده و 50 میلیارد روپیه به خزانه دولتی پاکستان آسیب رساندند، آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала