واکنش روزنامه کیهان به حملات به طلاب و روحانیون در ایران

© Photo / IRNAحوزه علمیه قم
حوزه علمیه قم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
روزنامه کیهان با اشاره به حملاتی که در ماه‌های اخیر به روحانیت شده تاکید کرد "زهی خیال باطل"، روحانیت عقب نمی‌نشیند.
به گزارش اسپوتنیک، کیهان نوشت: در اغتشاشات اخیر و در جنگ ترکیبی که همچنان در آن قرار داریم هجمه‌های جدیدتر و سنگین‌تری علیه روحانیت آغاز شد و مزدوران دشمن که البته تعدادشان بسیار کم است، با چند حمله ناجوانمردانه به عده‌ای از طلاب و علمای کف جامعه که اتفاقاً از نظر مالی هم از قشر متوسط و رو به پایین جامعه هستند، سعی کردند به وسیله رسانه‌های خود دامنه آن را گسترش دهند و ترس در دل روحانیت ایجاد کنند و به خیال خام خود قشر روحانیت را از صحنه دفاع از دین و انقلاب عقب برانند که زهی خیال باطل!
حمله با چاقو به یک روحانی در قم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2023
حمله با چاقو به یک روحانی در قم
این روزنامه در پایان نوشته است: با همه این هجمه‌ها و دشمنی‌های سنگین دشمنان حقیر علیه روحانیت، ارتباط و علاقه بین مردم و روحانیت نه تنها کم نشده بلکه مستحکم‌تر و قوی‌تر از گذشته برقرار است و علی‌رغم همه این توطئه‌ها، دشمنان راه به جایی نخواهند برد که این‌ها مصداق این بیت شعر هستند که "ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود میبری و زحمت ما می‌داری". این اقدامات حقیرانه و بزدلانه دشمنان، قطعا روحانیت را در مسیر خدمت بیشتر به دین و مردم مصمم‌تر و قوی‌تر خواهد کرد.
پیشترخبرگزاری فارس اعلام کرد فرمانده انتظامی استان مرکزی روز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ از جراحت امام جماعت روستای احمد آباد این شهرستان در پی حمله جوانی به وسیله چاقو خبر داد.
ایرنا نیز روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به نقل از فرمانده انتظامی شهرستان قم از حمله به یک روحانی در قم خبر داد . فرمانده انتظامی شهرستان قم بیان این که فرد ضارب هم در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار داد گفت: تا زمانی امکان بازجویی از این فرد وجود نداشته باشد نمی‌توان از علت و انگیزه فرد ضارب صحبت کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала