عبداللهیان در مسکو: به دستیابی ترکیه و سوریه به راه‌حل سیاسی امیدواریم

© Sputnik / Akbar Sharifiحسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به مسکو گفت: "امیدواریم نشست چهارجانبه مسکو پیام قوی مبنی بر تمرکز ترکیه و سوریه بر راه حل سیاسی صادر کند".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، امیرعبداللهیان بامداد چهارشنبه در مسکو درباره نشست چهارجانبه با موضوع سوریه گفت: "سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال بروز درگیری نظامی در مناطق مرزی سوریه از سوی ترکیه قوت گرفت. تلاش دیپلماتیک زیادی انجام شد که مانع وقوع یک جنگ و درگیری جدید در منطقه و مرز مشترک ترکیه و سوریه شویم".
وی افزود: "شاید تکمیل کننده تلاش ایران و تلاش مشترک تهران-مسکو ، نشست سران آستانه در تهران بود که به میزبانی جناب آقای دکتر رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد".
وزیر امور خارجه ایران گفت: "خوشبختانه یکی از نتایج سران آستانه در تهران، تمرکز بر راهکار سیاسی بود. ما روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت نشست وزرای خارجه ایران، سوریه، روسیه و ترکیه را در مسکو خواهیم داشت".

امیرعبداللهیان ادامه داد: "امیدواریم گامهایی که پیش از این برداشته شده و نشست هایی که در سطح وزرای دفاع و کارشناسان ارشد ما برگزار شده، بتواند منجر به این شود که فردا یک پیام قوی داده شود مبنی بر تمرکز ترکیه و سوریه بر راه حل سیاسی، عقب نشینی نیروهای نظامی و خروج نیروهای اشغالگری چون امریکا از مناطق شمال سوریه و در عین حال فراهم شدن زمینه بازگشت ایمن و هر چه سریعتر آوارگان سوری به مناطق خودشان."
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه با هدف شرکت در نشست چهارجانبه وزیران امور خارجه درباره سوریه وارد مسکو شد.
وی قرار است چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در اجلاس چهارجانبه مسکو که با حضور وزیران امور خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه برگزار می شود شرکت کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала