سوئیس استفاده از پول بانک مرکزی روسیه برای بازسازی اوکراین را ممکن دانست

© Fotolia / Mny-Jheeمنظره ژنو
منظره ژنو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
فابیان ماینفیش، سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس (SECO) اعلام کرد این کشور استفاده از وجوه متعلق به بانک مرکزی روسیه در این کشور را برای بازسازی اوکراین از نظر قانونی ممکن می داند.
به گزارش اسپوتنیک، او در این رابطه گفت: "همه بحث ها و ایده ها قابل مطرح شدن هستند . در حال حاضر هیچ چیزی قطعی نشده است. از نظر تئوریک امکان پذیر است."
صحبت در مورد مبلغ 7.4 میلیارد فرانک - تقریباً 8.3 میلیارد دلار با نرخ فعلی است .
در همان زمان، ماینفیش تاکید کرد که موضع سوئیس در مورد املاک و دارایی‌های توقیف شده روسیه به ارزش 8.1 میلیارد دلار تغییر نکرده است.
وی گفت: "هیچ مبنای قانونیوجود ندارد که طبق آن ما روی این موضوع کار کنیم".
Танк Leopard 2A4. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2023
شرکت Rheinmetall صد تانک لئوپارد را جهت انتقال به اوکراین از سوئیس خریداری خواهد کرد
سوئیس دارایی های تحت تحریم ها روسیه را مسدود کرده است. بانک کردیت سوئیس (CS) بیش از یک سوم دارایی های روسیه ثبت شده در این کشور - 17.6 میلیارد فرانک (بیش از 19.7 میلیارد دلار)را مسدود یا توقیف کرده است.
در ماه فوریه، شورای فدرال این کشور اعلام کرد که انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین بر اساس قانون فعلی غیرقانونی است.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، غرب تحریم ها علیه روسیه افزایش داده و از جمله به ویژه با دارایی های روسیه به ارزش صدها میلیارد دلار را توقیف کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه ، آنچه در حال وقوع است را سرقت خوانده و یادآور شد که این سرقت بیش از یک سال است که ادامه دارد. به گفته این دیپلمات، اتحادیه اروپا از سال 2014 تصمیمات غیرقانونی و غیرموجه متعددی را برای مسدود کردن اموال شهروندان و شرکت‌های روسی اتخاذ کرده و "اکنون سرمایه‌های دولتی روسیه را هدف گرفته است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала