بایدن نسبت به عواقب خطرناک "نکول بدهی ها" هشدار داد

© Photo / IRNAجو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2023
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا پس از گفتگو با رهبران کنگره گفت، اگر مذاکرات برای افزایش سقف بدهی ملی آمریکا شکست بخورد، این موضوع برای اقتصاد آمریکا ویرانگر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، پس از دیدار با بایدن گفت که رهبران کنگره در نشستی که روز سه شنبه در کاخ سفید برگزار شد، هیچ پیشرفتی در افزایش سقف بدهی ملی نداشته اند.
بایدن پس از این نشست به خبرنگاران گفت:" من نمی دانم مک کارتی به چه فکر می کند. فکر می کنم که او بهتر می داند که نکول بدهی یک رویداد ویرانگر خواهد بود".
رهبر آمریکا در پاسخ به این سوال که آمادگی انجام چه اقداماتی برای جلوگیری از نکول را دارد، تصریح کرد که هیچ اقدامی را به جز خود نکول منتفی نمی‌داند. بایدن همچنین احتمال افزایش کوتاه مدت سقف بدهی ملی را پذیرفت. او گفت: "من چیزی را رد نمی کنم."
در عین حال، رئیس کاخ سفید آمادگی خود را برای گفتگو با رهبران کنگره در مورد اولویت‌های هزینه‌های دولت، اما نه تحت تهدید نکول اعلام کرد. وی افزود که قصد دارد روز جمعه با رهبران کنگره به بحث در مورد تهدید نکول ادامه دهد و از شنیدن این موضوع در آخرین نشست که ایالات متحده باید از چنین وضعیتی اجتناب کند، خوشحال است.
وزارت خزانه داری ایالات متحده در ژانویه به کنگره اطلاع داد که به دلیل سقف بدهی دولت یعنی 31.381 تریلیون دلار، اقدامات فوق العاده ای در حال انجام است. کاخ سفید از کنگره می خواهد که سقف را بدون هیچ گونه محدودیتی افزایش دهد. اما مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواه این اقدام را به کاهش هزینه ها مرتبط می داند. در همین حال، همانطور که جانت یلن وزیر خزانه داری هشدار داد، بدون حل این موضوع، دولت نمی تواند به تعهدات خود، احتمالا تا اول ژوئن، ادامه دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала