سخنگوی قوه قضائیه ایران: جزای نقدی، مجازات کشف حجاب است

© Photo / IRNAمسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت: قوه قضائیه در مسئله حجاب بر اساس قانون عمل می‌کند. مجازات کشف حجاب، جزای نقدی است در صورتی که با مجازات تکمیلی همراه نباشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت: پیش‌نویس لایحه عفاف و حجاب در ۹ ماده در معاونت حقوقی قوه قضائیه تهیه و پس از تصویب رئیس قوه قضائیه به دولت ارسال شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که دارم، این لایحه در کمیسیون قضائی دولت در حال بررسی است و پس از بررسی، تقدیم هیئت وزیران می‌شود.
سخنگوی قوه قضائیه افزود: نظرات کامل از دستگاه‌ها برای پاین لایحه اخذ شده و امیدواریم معطلی زیادی برای تصویب لایحه نداشته باشیم و این لایحه مراحل تصویب خود را در دولت و مجلس به‌زودی طی کند و به قانون تبدیل شود.
ستایشی سپس در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان مجازات کشف حجاب و نیز‌ واکنش قانون به کشف حجاب زنان سالخورده که طبق آیه قرآن عدم الزام به حجاب دارند، گفت: تصویب قانون باید بر اسای موازین شرعی و منطبق با قانون اساسی باشد و اگر دچار موارد دیگر بشویم جز اینکه اجرای قانون را دچار اخلال کنیم نتیجه دیگری به همراه ندارد. همه هم مقابل قانون یکسانند اما مسئولیت هر کسی در قبال فعل یا ترک فعلی است که انجام می‌دهد.
این مقام ادامه داد: قوه قضائیه در مسئله حجاب بر اساس قانون عمل می‌کند و قول می‌دهیم که به‌زودی این قضایا و این مشکلات در این حوزه برطرف می‌شود.مجازات کشف حجاب، جزای نقدی است در صورتی که با مجازات تکمیلی همراه نباشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала