ترامپ برای "تلاش به تجاوز جنسی" مجرم شناخته شد

© AP Photo / Evan Vucciترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست
ترامپ وبلاگ شخصی خود در وب سایتش را برای همیشه بست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
هیئت منصفه نیویورک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را در پرونده تلاش برای تجاوز جنسی به جین کارول، نویسنده و روزنامه نگار مجرم شناخته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، هیئت منصفه به این نتیجه رسیدند که ترامپ در بهار 1996 کارول را مورد آزار و اذیت قرار داد، اما تجاوزی را که او ابتدا این سیاستمدار را به آن متهم کرد، مرتکب نشد.
دادگاه، رئیس جمهور سابق آمریکا را به پرداخت 2 میلیون دلار غرامت برای آزار و اذیت به عنوان بخشی از حل و فصل دعاوی مدنی محکوم کرد. علاوه بر این، ترامپ به پرداخت 3 میلیون دلار دیگر برای افترا به شاکی و آسیب رساندن به شهرت او محکوم شد.
جلسات دادگاه در مورد پرونده کارول در اواخر آوریل سال جاری و در پس زمینه کمپین انتخاباتی ترامپ که قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد برای دومین دوره ریاست جمهوری در سال 2024 نامزد شود، آغاز شد. خود ترامپ نیز بارها اعلام کرده است که چنین شکایت هایی علیه او یک کلاهبرداری سیاسی است.
کارول در سال 2019 ترامپ را به تلاش برای تجاوز به او در دهه 1990 متهم کرد. خود ترامپ قویاً این اتهامات را رد کرد و آنها را نادرست خواند و اطمینان داد که کارول را ملاقات نکرده است و نشان داد که او با حمله به رئیس جمهور سعی دارد کتاب جدید خود را بفروشد. در پاسخ، کارول از ترامپ به دلیل آسیب رساندن به شهرتش شکایت کرد. ترامپ در دسامبر 2020 دادخواستی را برای تعلیق پرونده ارائه کرد، اما در سپتامبر 2021، یک قاضی در نیویورک از توقف رسیدگی به ادعای روزنامه نگار رئیس جمهور سابق خودداری کرد. در پایان ماه سپتامبر، وکلای کارول با ارائه سندی به دادگاه، از آماده شدن اتهامات جدید علیه ترامپ خبر دادند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2023
ترامپ: آمریکا به سمت دومین رکود بزرگ در تاریخ در حال حرکت است
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала