بلاروس از سرکوب حملات تروریستی در آستانه روز 9 می خبر داد

© Sputnik / Виктор ТолочкоСотрудник КГБ, архивное фото
Сотрудник КГБ, архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.05.2023
اشتراک
رئیس رویس امنیت بلاروس اعلام کرد، تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در آستانه 9 می در این کشور متوقف شد.
به گزارش اسپوتنیک، ایوان ترتل روز سه شنبه در این زمینه گفت:" این رویدادها، طبق برآورد ما، با 9 می مرتبط بود. تلاش برای تحریک اوضاع. رئیس دولت از این موضوع آگاه است. ما تعداد مشخصی از افرادی را که برای انجام حملات تروریستی آماده می شدند، بازداشت کردیم. و می دانیم که سرویس های مخفی پشت آن هستند. من نمی خواهم مسائل امروز را به طور کامل باز کنم. فردا سعی می کنیم در مورد همه چیز بیشتر توضیح دهیم".
وی تصریح کرد که قرار است در 10 می اطلاعات مربوط به حقایق این حملات تروریستی منتشر شود.
رئیس سرویس امنیتی بلاروس تاکید کرد، "این اقدامات تلاش هایی برای سازماندهی حملات تروریستی در خاک ما بود. معتقدیم که آنها کاملا با روز پیروزی مرتبط بودند".

ترتل به اهمیت هوشیاری شهروندان اشاره کرد که بدون آن کار هیچ نیروی ویژه ای به آن اندازه موثر نخواهد بود.

او قول داد که اطلاعاتی را در مورد اینکه چگونه جوانان و دانشجویان تلاش می کنند به سمت ارتکاب حملات تروریستی کشیده شوند، منتشر کند. ترتل گفت: "گاهی اوقات مردم متوجه نمی شوند که در جایی در مقابل قانون عمل می کنند. در واقع، آنها تقریباً وارد جهنم شده اند."
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2023
در کرملین تحریکات اوکراین علیه بلاروس را ممکن دانستند
وی گفت:" وضعیت در جهان در حال حاضر بسیار ناآرام است. ما منتظر تشدید این وضعیت پیرامون کشور خود هستیم. از سوی رئیس جمهور این وظیفه را داریم تا اطمینان حاصل شود که هیچ اتفاقی که بتواند آرامش شهروندان ما را مختل کند، روی نخواهد افتاد. تمام اقدامات لازم برای تحقق این امر در حال انجام است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала