چاووش اوغلو: ترکیه هیچ سودی از پیوستن به تحریم ها علیه روسیه نمی بیند

© AFP 2023 / Adem Altanوزیر خارجه ترکیه: عملیات علیه داعش را شمال تا جنوب سوریه ادامه می دهیم
وزیر خارجه ترکیه: عملیات علیه داعش را شمال تا جنوب سوریه ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه ترکیه، اعلام کرد، پیوستن به تحریم های غرب علیه روسیه برای این کشور سودی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه در برنامه تلویزیونی CNN-Turk گفت:" اپوزیسیون می گوید، اگر به قدرت برسند به تحریم ها خواهند پیوست. خوب، اروپا این موضوع را تمجید خواهد کرد. و این چه فایده ای برای ما دارد؟ سود آنتالیا و گردشگری چیست؟ چه چیزی برای صادرات مفید خواهد بود؟ ما حدود 45 درصد گاز طبیعی را از روسیه می خریم. چه چیزی در اینجا مفید خواهد بود"؟
چاووش اوغلو یادآور شد که "ترکیه یکی از اعضای قوی ناتو است."
چاووش اوغلو با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آتی در 14 می گفت:" ما برای قبول شدن نیازی به چنین سیاستی نداریم. ترکیه باید از سیاست هایی که از بیرون شکل می گیرد، دور بماند. ما اهداف کسانی را که در غرب تلاش می کنند سیاست ما را شکل دهند، می دانیم. بله، این می تواند موضوع بحث و گفتگوی داغی باشد. اما در نهایت ملت ما تصمیم خواهد گرفت".
اوایل روز دوشنبه، چاووش اوغلو موضع آنکارا را که قصد ندارد به تحریم های یکجانبه ای که آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال کرده اند بپیوندد، تایید کرد.
در 24 فوریه 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست رهبران جمهوری های دونباس برای کمک، عملیات نظامی ویژه در اوکراین را اعلام کرد. سپس غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع کرد و عرضه سلاح و تجهیزات نظامی به کی یف را میلیاردها دلار افزایش داد. طرف روسی بارها خاطرنشان کرده است که عرضه تسلیحات تنها درگیری را طولانی می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала