واکنش وزارت خارجه چین درباره ارسال زیردریایی آمریکایی به خاورمیانه

© Photo / Public domain / U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 2nd Class Elliot Schaudtواکنش وزارت خارجه چین درباره ارسال زیردریایی آمریکایی به خاورمیانه
واکنش وزارت خارجه چین درباره ارسال زیردریایی آمریکایی به خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
وزارت خارجه چین پس از ارسال یک زیردریایی آمریکایی به خاورمیانه از کشورها خواست تا از تنش پرهیز کنند.
به گزارش اسپوتنیک، "کین گانگ" وزیر امور خارجه چین در مصاحبه ای درباره اعزام یک زیردریایی آمریکایی با قابلیت حمل 154 موشک تاماهاوک به خاورمیانه، از "کشورهای مربوطه" خواست تا در حل و فصل اوضاع خاورمیانه مشارکت مثبت داشته باشند.
در اوایل آوریل، نیویورک پست به نقل از نماینده ناوگان پنجم آمریکا که نامش فاش نشد، گزارش داد که نیروی دریایی آمریکا زیردریایی را با قابلیت حمل 154 موشک تاماهاوک در خاورمیانه مستقر کرده است. ناوگان پنجم اعلام کرد که این زیردریایی برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه منتقل شده است. این نشریه خاطرنشان می کند که این انتقال در پس زمینه تنش های فزاینده در روابط بین ایالات متحده و ایران رخ داده است.
کین گانگ در مصاحبه با روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: خاورمیانه به کاهش تنش در اوضاع نیاز دارد، نه افزایش تنش، نیاز به گفت وگو دارد نه تقابل. متن این مصاحبه توسط وزارت خارجه چین منتشر شده است.
به گفته وی، خاورمیانه متعلق به مردمان منطقه است و "حیاط خلوت" کسی نیست.
کین گنگ گفت: ما از کشورهای مربوطه می خواهیم که در تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه مشارکت مثبت داشته باشند و برعکس عمل نکنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала