تهران: از موفقیت سوریه در دستیابی به جایگاه خود در اتحادیه عرب استقبال می کنیم

© Photo / IRNAناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از موفقیت سوریه در دستیابی به جایگاه و کرسی خود نزد اتحادیه عرب، این موفقیت را به دولت و ملت این کشور تبریک گفت.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه افزود: رفع اختلافات میان کشورهای اسلامی و همگرایی و هم‌افزایی میان آنان، دارای نتایج مثبت در ثبات و آرامش فراگیر و زمینه ساز کاهش مداخلات سودجویانه خارجی در مسائل منطقه است.
کنعانی تصریح کرد: "جمهوری اسلامی ایران از چنین رویکردی استقبال می‌کند".
پیش از این اتحادیه پارلمانی عرب در حمایت از تصمیم شورای اتحادیه عرب مبنی بر بازگرداندن سوریه به جایگاه خود در این سازمان منطقه ای، بیانیه ای صادر کرده بود. در این بیانیه که در توییتر منتشر شد، آمده است: "این اقدام به موقع در راستای منافع مشترک اعراب و روابط برادرانه است." تصمیم شورای اتحادیه عرب با هدف حفظ تمامیت ارضی سوریه و همکاری با دمشق برای حل بحران است. "
حسین ارنوس، نخست وزیر سوریه، روز یکشنبه در سخنانی در شورای مردمی (پارلمان) سوریه خاطرنشان کرد که "پایان تحریم اعراب اولین گام برای کاهش درد و رنج مردم سوریه خواهد بود."
شورای اتحادیه عرب در 7 مه تصمیم گرفت سوریه را به جایگاه خود در جامعه منطقه بازگرداند. همانطور که در بیانیه این اتحادیه آمده است، "شرکت کامل هیئت‌های دولت سوریه در جلسات اتحادیه و همچنین ساختارهای مرتبط از 7 می 2023 از سر گرفته می‌شود".
Здание МИД РФ в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
واکنش مسکو به مشارکت مجدد سوریه در اتحادیه عرب
پس از زلزله 6 فوریه، اکثر کشورهای عربی به سوریه نزدیک شدند و کمک های بشردوستانه قابل توجهی به آن ارائه کردند. عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نوامبر 2011 در اوج بحران داخلی که به درگیری مسلحانه تبدیل شد، به حالت تعلیق درآمد. تا به امروز، بیشتر سفارتخانه های عربی در پایتخت سوریه کار خود را از سر گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала