اروپا دسترسی کشتی هایی که تحریم های نفت روسیه را دور می زنند، به بنادر ممنوع می کند

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.05.2023
اشتراک
بلومبرگ به نقل از اسناد اتحادیه اروپا گزارش می دهد که اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از معرفی تحریم های جدید علیه روسیه، ممنوعیت دسترسی کشتی هایی را که مظنون به دور زدن تحریم ها علیه نفت روسیه هستند، به بنادر خود ممنوع می کند.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ در همین زمینه می نویسد:" اتحادیه اروپا پیشنهاد ممنوعیت دسترسی کشتی‌هایی را که سعی در دور زدن تحریم‌ها علیه نفت روسیه دارند، به بنادر خود داده است. این اقدام بخشی از بسته گسترده تر تحریم ها علیه روسیه است. از آنجایی که سقف قیمت نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه در حال حاضر برقرار است، اکنون تمرکز بر نحوه بستن حفره ها و اطمینان از اجرای موثرتر سقف ها است".
اتحادیه اروپا ادعا می‌کند که اخیراً تلاش‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های قیمت نفت روسیه، از جمله با انتقال محموله از یک کشتی به کشتی دیگر، ثبت کرده‌اند.
پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند که اتحادیه اروپا ممکن است بسته جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه پیشنهاد کند، سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در نظر دارند روز چهارشنبه درباره این موضوع بحث کنند. همانطور که بلومبرگ گزارش داد، هدف اصلی "مکانیسم جدید اتحادیه اروپا" این است که دیگر کشورها را از کمک به روسیه و بستن کانال های تجاری که ادعا می شود مسکو می تواند استفاده کند، باز دارد.
روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه روسیه را ندارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала