واشنگتن: سوریه مستحق بازگشت به اتحادیه عرب نیست

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
دولت ایالات متحده معتقد نیست که سوریه مستحق احیای عضویت کامل خود در اتحادیه عرب(LAS) است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم مربوط به شورای اتحادیه عرب گفت:" ما این پیام ها را خوانده ایم. ما معتقد نیستیم که سوریه در حال حاضر مستحق بازگشت به اتحادیه عرب است و در این مورد با همه شرکای خود صحبت کرده ایم. با این حال، ما در بسیاری از اهداف شرکای عرب خود در رابطه با سوریه مشترک هستیم، از جمله حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت، گسترش دسترسی کمک های بشردوستانه برای همه سوری های نیازمند، تقویت امنیت و ثبات برای اطمینان از اینکه داعش (گروه تروریستی غیرقانونی در روسیه) قادر به احیاء نخواهد بود، ایجاد شرایط امن برای بازگشت بعدی آوارگان، روشن شدن سرنوشت بازداشت شدگان و مفقودین، کاهش نفوذ ایران و مقابله با قاچاق کاپتاگون از سوریه".
وی ادامه داد:" آمریکا درک می کند که شرکای ما قصد دارند از تعامل مستقیم با رژیم بشار اسد برای فشار و تقاضای پیشرفت در این زمینه ها در ماه های آینده استفاده کنند. در حالی که ما در مورد تمایل اسد برای برداشتن گام‌های لازم برای حل بحران سوریه تردید داریم، با شرکای عرب خود در راستای اهداف نهایی همبستگی می‌کنیم. ما همچنین به صراحت اعلام کرده ایم که به مفاد اصلی خود در مورد تحریم ها پایبند خواهیم بود. ما با شرکای خود در مورد برنامه های آنها رایزنی کرده ایم و به صراحت اعلام کرده ایم که روابط با رژیم اسد را عادی نمی کنیم و تحریم های ضد روسیه ما به قوت خود باقی است".
وی در پایان تصریح کرد:" ما همچنان بر این باوریم که راه حل سیاسی مندرج در قطعنامه 2254 تنها راه حل مناسب برای مناقشه باقی می ماند و ما با متحدان، شرکای همفکر خود و سازمان ملل برای اجرای قطعنامه 2254 در حال همکاری هستیم".
اوایل روز یکشنبه شورای اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را به جایگاه خود در جامعه منطقه ای بازگرداند. همانطور که در بیانیه رسمی این شورا آمده است، "شرکت کامل سوریه و هیئت‌های دولت سوریه در نشست‌های اتحادیه کشورهای عربی و همچنین سازمان‌های مرتبط با آن از 7 می 2023 از سر گرفته می‌شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала