"نقره ای به رنگ طلا"؛ دختران هاکی باز ایران نایب قهرمان آسیا شدند

هاکی زنان
هاکی زنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران که برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده بود، دیدار فینال را به کشور میزبان واگذار کرد و اولین مدال نقره خود در قاره کهن را برگردن آویخت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، دیدار فینال رقابتهای هاکی روی یخ بانوان آسیا عصر امروز یکشنبه بین تیم‌های تایلند و ایران به میزبانی بانکوک برگزار شد که ملی پوشان کشورمان ۳ بر یک مغلوب حریف شدند و مدال نقره را برگردن آویختند.
تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران که پیش از این اکثر بازیکنانش در اینلاین هاکی فعالیت می‌کردند، سه سال پس از راه اندازی نخستین پیست استاندارد، توانستند در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کنند.
ملی پوشان هاکی روی یخ بانوان ایران در پنج دیداری که تا قبل از فینال برگزار کردند، همه رقیبان خود را با اقتدار شکست دادند و با زدن ۸۰ گل به دیدار تایلند رفتند اما نتوانستند از پس تیم میزبان بربیایند و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کردند.
از آنجایی که این تیم نخستین حضور خود در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کرد و حریفان باتجربه و باسابقه خود را شکست داد و به فینال رسید، ارزش مدال نقره دختران ایران کمتر از طلا نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала