سیاستمدار عرب: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به دیکته آمریکا پایان خواهد داد

© Photo / IRNAبشار اسد، رئیس جمهور سوریه
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
هماهنگ کننده جنبش بین المللی "علیه محاصره سوریه" و رئیس مرکز عربی ارتباطات و همبستگی گفت، تصمیم شورای اتحادیه کشورهای عربی برای بازگرداندن عضویت کامل سوریه در جامعه منطقه، نتیجه مقاومت مردم سوریه، رهبری آنها و نیروهای مسلح بود.
به گزارش اسپوتنیک، "معان باشور" روز یکشنبه گفت: "ما این تصمیم را نه تنها برای سوری ها، بلکه برای همه کشورهای دوستی که از دمشق در جنگ علیه تروریسم حمایت کردند، می دانیم".
وی تاکید کرد، این اقدام نشانه آغاز دوران جدیدی از آزادی اعراب است و به دیکتاتوری آمریکا در خاورمیانه پایان خواهد داد.

همانطور که باشور تاکید کرد، گام بعدی باید خودداری اعراب از اطاعت از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا باشد که 12 سال پیش علیه دمشق اعمال شد.

این سیاستمدار عرب اضافه کرد :"محاصره اقتصادی، که نقض آشکار قوانین بین المللی بشردوستانه است، باید پایان یابد. مردم سوریه قبلاً بهای بسیار گزافی را برای همکاری ضمنی اعراب در تحریم غرب پرداخته اند".
این سیاستمدار لبنانی انتظار دارد که احیای عضویت دمشق در اتحادیه عرب، امکان حرکت به سمت روند بازسازی سوریه پس از جنگ را فراهم کند که همه کشورهای عربی در آن سهم قابل توجهی خواهند داشت.
وی تصریح کرد:" اکنون می توانیم یک صندوق عمومی ویژه برای احیای اقتصاد سوریه، مناطق ویران شده در جنگ و زلزله، و سازماندهی جمع آوری کمک ایجاد کنیم".
رئیس جمهور سوریه ممکن است در نشست بعدی اتحادیه عرب شرکت کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
رئیس جمهور سوریه ممکن است در نشست بعدی اتحادیه عرب شرکت کند
اوایل روز یکشنبه شورای اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را به جایگاه خود در جامعه منطقه ای بازگرداند. همانطور که در بیانیه رسمی این شورا آمده است، "شرکت کامل سوریه و هیئت‌های دولت این کشور در نشست‌های اتحادیه کشورهای عربی و همچنین سازمان‌های مرتبط با آن از 7 می 2023 از سر گرفته می‌شود".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала