ایران فرودگاه‌های سوریه را بازسازی میکند

© Sputnik / Arina Topolevaرئیس سازمان هواپیمایی ایران از بازسازی فرودگاه‌های سوریه خبر داد
رئیس سازمان هواپیمایی ایران از بازسازی فرودگاه‌های سوریه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
محمدی بخش: توافق در بخش استاندارد و مراکز آموزشی، تعمیرات و خدمات در حوزه هوایی و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بخش بازسازی و نوسازی فرودگاه‌های سوریه از جمله فرودگاه دمشق و نصب تجهیزات توسط جمهوری اسلامی در قالب یک کارگروه مشترک حاصل شد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای تردد سالانه 50 هزار نفر به سوریه برای زیارت حرم حضرت رقیه و حضرت زینب اظهار کرد: بین ایران و سوریه موضوعاتی درباره فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین تعیین شرکت‌های هواپیمایی طرفین برای انجام پروازها مطرح شد.
وی افزود: همچنین انجام پروازهایی که به‌طور مشخص در شهرهای مختلف ایران و فرودگاه امام خمینی و شهر دمشق انجام‌ می‌شوند، تعداد پروازها و برنامه روزانه هفتگی و سالانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. هماهنگی‌های فرودگاهی و هماهنگی‌های مورد نیاز با بخش‌های مختلف و سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تحت عنوان یک سند انجام شد.

به گفته وی، توافق در بخش استاندارد و مراکز آموزشی، تعمیرات و خدمات در حوزه هوایی و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بخش بازسازی و نوسازی فرودگاه‌های سوریه از جمله فرودگاه دمشق و نصب تجهیزات توسط جمهوری اسلامی در قالب یک کارگروه مشترک حاصل شد. در خصوص آموزش نفرات تخصصی هوایی سوریه در این حوزه نیز مورد توافق قرار گرفت و با افزایش پروازهای طرفین در حوزه زائر و تجار می‌تواند فصل جدیدی از روابط ایران و سوریه رقم بخورد.
رئیس سازمان هواپیمایی ایران یادآور شد: بخش آموزش‌ها و تعمیر و نگهداری آموزش نفرات مراقبت پرواز در حال انجام است، پروازها نیز در حال انجام است اما برقراری پروازهای بیشتر تا سقف معین، از 15 خرداد آغاز می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала