تجمع حمایتی از اردوغان در استانبول + ویدئو

© Photo / DHAپیام اردوغان به کل جهانیان درباره چه خواهد بود؟
پیام اردوغان به کل جهانیان درباره چه خواهد بود؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
حدود 1.7 میلیون نفر روز یکشنبه در تجمع حمایتی از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه در استانبول قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در 14 ماه مه برگزار شود، شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، اردوغان در این تجمع گفت:" طبق آمار رسمی که دریافت کردم، حدود 1.7 میلیون نفر در این تجمع شرکت می کنند. اگر مردم استانبول به انتخابات "آری" بگویند، می توان موضوع انتخاب رئیس جمهور را حل شده تلقی کرد".
وی همچنین تعدادی از وعده های انتخاباتی خود را در این تجمع اعلام کرد، از جمله وعده های مربوط به اجرای "پروژه تونل بزرگ استانبول" که برای ساخت یک کریدور حمل و نقل در زیر تنگه بسفر پیش بینی شده است. علاوه بر این، اردوغان قول داد اولین سخنرانی خود را پس از پیروزی در انتخابات در استانبول انجام دهد و نه در آنکارا که به طور سنتی قبلاً انجام می داد.
تجمع حمایت از رهبر کشور که توسط حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری وی سازماندهی شده بود، در پارک ملی که در محدوده فرودگاه بین المللی آتاتورک سابق واقع شده است، برگزار شد. تدابیر امنیتی تشدید شده در آنجا اتخاذ شد و همه افرادی که به سمت تجمع می رفتند توسط ماموران پلیس تفتیش بدنی می شدند.
کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه در استانبول تجمعی برگزار کرد. این تجمع در بخش آسیایی این شهر برگزار شد و تعداد زیادی نیز شرکت کننده داشت. اما تعداد شرکت کنندگان ذکر نشد.
در انتخابات 14 مه، 64 میلیون شهروند ترکیه امکان شرکت دارند. در مجموع حدود 191 هزار صندوق رای در ترکیه و خارج از آن در نظر گرفته شده است. چهار نامزد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند که اردوغان و قلیچداراوغلو از رقبای اصلی برای بالاترین پست دولتی به شمار می روند. 26 حزب نیز در انتخابات پارلمانی شرکت می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала