ایتالیا به دو سال دیگر نیاز دارد تا گاز روسیه را به طور کامل حذف کند

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Санкт-Петербург. День второй
Рабочая поездка президента РФ В. Путина в Санкт-Петербург. День второй - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2023
اشتراک
مدیر عامل شرکت انرژی ایتالیایی انی کلودیو دسکالزی: ایتالیا حداقل دو سال دیگرنیاز دارد تا واردات گاز روسیه را به طور کامل قطع کند.
به گزارش اسپوتنیک، این مدیر ارشد گفت: در حال حاضر، جایگزینی گاز روسیه جزئی است، دو سال طول می کشد تا به طور کامل جایگزین شود. وی گفت: "تاکنون کار تکمیل نشده است، زیرا ما 30 میلیارد متر مکعب (از تقریباً 40 میلیارد متر مکعب را جایگزین کرده ایم. وی ادامه داد: ما گازی را که در ایتالیا تولید می‌شود از دست داده‌ایم و به سرمایه‌گذاری در بخش گاز کمکی نکرده است.
همانطور که او توضیح داد، جایگزینی سریع گاز روسیه به لطف روابط تاریخی ایتالیا با کشورهایی مانند مصر، آنگولا، الجزایر، جمهوری کنگو، موزامبیک و لیبی امکان پذیر شد که این شرکت در آنجا حضور داشت و 70 درصد تولید داشت. دسکالزی افزود: "ما ریسک های خاصی را پذیرفتیم، اما در لحظه ای که نیاز به گاز ایجاد شد، توانستیم به سرعت واردات را افزایش دهیم. وی پیشتر اعلام کرده بود که "وابستگی به گاز روسیه تا حد زیادی برطرف شده است و در آینده نزدیک هیچ فاجعه انرژی جدیدی پیش بینی نمی شود.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، مقامات ایتالیایی هدف خود را برای حذف کامل گاز روسیه تا اواسط سال 2024 اعلام کردند. دولت فعلی ایتالیا که در اکتبر سال گذشته روی کار آمد، بار دیگر بر این هدف تاکید کرده است. در حال حاضر تا 10 درصد از کل نیاز کشور به این نوع سوخت همچنان از روسیه تامین می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала