اتحادیه عرب: سوریه به زودی به اتحادیه عرب باز خواهد گشت

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر معاون سپاه: شعار «سوریه را رها کن» نشانه بی بصیری ست
معاون سپاه: شعار «سوریه را رها کن» نشانه بی بصیری ست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2023
اشتراک
سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب بیان کرد که تصمیم برای بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب ممکن است روز یکشنبه گرفته شود.
به گزارش اسپوتنیک، جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب به ریانووستی گفت: تصمیم برای بازگشت سوریه به اتحادیه کشورهای عربی می تواند روز یکشنبه در نشست فوق العاده وزرای خارجه این سازمان اتخاذ شود.
پیشتر وزارت خارجه مصر گزارش داده بود که وزیران خارجه کشورهای اتحادیه عرب روز یکشنبه در مقر این سازمان در قاهره نشستی فوق العاده برگزار می کنند که در آن درباره سوریه و سودان گفتگو خواهد شد.

پیشتر وزرای خارجه تعدادی از کشورهای عربی در پی نشستی در جده سعودی، خواستار بازگشت سوریه به "آغوش عربی" شده و بر لزوم حل بحران انسانی در این کشور تاکید و بر نقش رهبری کشورهای عربی در پایان دادن به بحران سوریه تاکید کردند.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب در نوامبر 2011 پس از آغاز درگیری های مسلحانه در این کشور متوقف شد. تعدادی از کشورهای عربی سفرای خود را از دمشق فراخواندند. سپس رهبری سوریه اعلام کرد که تصمیم وزرای عرب مبنی بر تعلیق مشارکت در کار سازمان پان عرب را نمی پذیرد و آن را غیرقانونی می داند. در عین حال، اتحادیه عرب با وجود اینکه سوریه یکی از کشورهای کلیدی جهان عرب است عملاً در مذاکرات برای حل و فصل مناقشات در سوریه شرکت نکرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала