سفیر روسیه: ممنوعیت نمایش پرچم های روسیه را در روز پیروزی در آلمان نمی پذیریم

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم مسکو روسیه
پرچم مسکو روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.05.2023
اشتراک
مسکو تصمیم آلمان برای ممنوعیت نمایش پرچم های روسیه را در مراسم یادبود روز پیروزی نمی پذیرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی نیچایف، سفیر روسیه در آلمان بیان کرد که طرف روسی با تصمیم مقامات آلمانی مخالف است، که بر اساس آن، در 8 و 9 می 2023، نمایش پرچم های دولتی فدراسیون روسیه و نمادهای مربوط با روز پیروزی و آزادی آلمان و اروپا از نازیسم برای بازدید کنندگان در مکان های یادبود جنگ شوروی ممنوع شده است.
سفیر روسیه به خبرنگاران گفت: ما به شدت تصمیم مقامات برلین را رد می کنیم، که بر اساس آن، در 8 و 9 مه 2023، نمایش پرچم های دولتی روسیه، و همچنین نمادهای مرتبط با روز پیروزی و آزادی آلمان و اروپا از نازیسم، از جمله پرچم پیروزی، پرچم اتحاد جماهیر شوروی، روبان گئورگی مقدس، عناصر لباس های نظامی تاریخی و حتی آهنگ های سال های جنگ، در مکان های یادبود جنگ شوروی برای بازدید کنندگان ممنوع شده است.
این دیپلمات خاطرنشان کرد که طرف روسی این رویکرد را "غیر اخلاقی و غیرقابل قبول" می داند.
وی افزود: ما خواستار لغو کامل ممنوعیت های مربوطه هستیم.
او همچنین یادآوری کرد که برای آسمان صلح امیز، اتحاد جماهیر شوروی زندگی 27 میلیون شهروند خود را فدا کرد. افرادی که در میدان های جنگ مبارزه کردند، از کار اجباری بیش از حد، گرسنگی و بیماری، تیرباران، سوزانده شدن و شکنجه در طول جنگ هیتلر جان خود را از دست دادند.
وی در پایان گفت: امروز ما شاهد این هستیم که چگونه نازی ها و نوکران آنها به درجه قهرمانان ملی در کشورهای اروپایی ارتقا یافته اند. قهرمانی ارتش سرخ بی اعتبار شده است، به قبرهای نظامی شوروی بی حرمتی می شود، یادبودها نابود و تخریب می شوند. تاریخ به خاطر وضعیت سیاسی فعلی جعل شده است، تلاش هایی برای برابری قربانیان و جلادان، برنده و بازنده انجام می شود. این را نمی توان تحمل کرد. نمی توان حتی یک فرصت برای احیای نازیسم ، از جمله در قالب روس هراسی داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала