سازمان جهانی بهداشت "پایان وضعیت همه گیری کووید-19" را اعلام کرد

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehنمایشگاه آثار برگزیده جشنواره طنز و کاریکاتور "بحران" با محور کرونا، زلزله، سیل
نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره طنز و کاریکاتور بحران  با محور کرونا، زلزله، سیل

 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2023
اشتراک
تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد وضعیت همه‌گیری کووید-19 لغو شده است.
به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت که سازمان بهداشت جهانی وضعیت بیماری همه گیر جهانی کووید-19 را لغو کرده است.
وی در یک نشست خبری گفت: کمیته تخصصی سازمان جهانی بهداشت در مورد موارد اضطراری در زمینه کووید-19 از من خواسته است که وضعیت اضطراری بهداشت عمومی مربوط به کووید-19 را لغو کنم. من از این توصیه پیروی کردم و پایان همه گیری را اعلام کردم.
رئیس سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: از ابتدای همه گیری تاکنون حدود هفت میلیون نفر به طور رسمی بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
اعداد واقعی بسیار بیشتر است. تدروس گفت: ما در مورد حداقل بیست میلیون کشته صحبت می کنیم.
همانطور که الکسی کوزنتسوف، دستیار وزیر بهداشت روسیه درمورد اظهارات رئیس سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران گفت: ویروس همچنان وجود دارد، بنابراین اقدامات پیشگیرانه، به ویژه واکسیناسیون مجدد شهروندان از گروه های در معرض خطر حائز اهمیت است.
در 31 دسامبر 2019، مقامات چینی سازمان بهداشت جهانی را از شیوع یک ذات الریه ناشناخته در شهر ووهان در استان هوبی مطلع کردند. کارشناسان عامل ایجاد کننده این بیماری را یک کروناویروس جدید شناسایی کرده اند. در مارس 2020، سازمان جهانی بهداشت شیوع کووید-19 را یک بیماری همه گیر اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала