بحرین حمله پهپادها به کرملین را محکوم کرد

© Flickr / abcdz2000بحرین سفیر خود را از ایران فرا خواند
بحرین سفیر خود را از ایران فرا خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
اشتراک
وزارت خارجه بحرین حمله اوکراینی ریز پرنده ها به کرملین را تشدید تنش خطرناک نامید.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله بن احمد آل خلیفه معاون وزیر خارجه بحرین در دیدار با الکسی اسکوسیرف سفیر فدراسیون روسیه در منامه اعلام کرد که بحرین حمله به کرملین با استفاده از پهپادها را محکوم می نماید و معتقد است که این کار یک تشدید تنش خطرناک می باشد. این مطلب در سایت وزارت خارجه بحرین منتشر شده است.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: "معاون وزیر محکومیت سلطنت بحرین در رابطه با حمله به کرملین و شلیک به اقامتگاه رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین با استفاده از دو پهپاد را نامیدن آن بعنوان تشدید تنش خطرناک، ابراز داشت".
بنا بر اطلاعات وزارت خارجه بحرین، معاون وزیر "حمایت پادشاهی از تلاش ها برای کاهش تنش در شرایط ... و حل و فصل درگیری روسیه- اوکراین از مسیر مذاکرات برای حفظ زندگی افراد غیرنظامی ضمانت امنیت، صلح و ثبات برای طرفین در قاره اروپا، را تایید نمود". وی همچنین به "موضع محکم بحرین ر خصوص حل و فصل درگیری روسیه و اوکراین از مسیر گفتگو و دیپلماسی با پایبندی به اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد" اشاره نمود.
آنطور که وزارت خارجه بحرین خاطرنشان می سازد، در این دیدار "روابط تاریخی مستحکم دوستانه و همکاری بین پادشاهی بحرین و روسیه و مسیرهای تقویت آنها در حوزه های مختلف در قالب منافع دو کشور و ملت های آنها" مورد بحث قرار گرفت.
شایان ذکر است که کرملین پیشتر اعلام کرده بود در شب 3 می رژیم کی یف تلاشی برای حمله به اقامتگاه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در کرملین بواسطه پهپاد صورت داد که دو پهپاد از کار انداخته شدند و در نتیجه آن کسی آسیب ندید. دمیتری پسکوف دبیر رسانه کرملین کمی بعدتر اعلام کرد که رئیس جمهور در آن زمان در کرملین نبوده است. کمیته تحقیقات فدراسیون روسیه پرونده ای را در خصوص عملیات تروریستی " در رابطه با تلاش رژیم کی یف برای حمله " با پهپاد به کرملین باز نموده است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2023
تحلیلگر سابق سازمان سیا: زلنسکی به دلیل حمله به کرملین با عواقب جدی روبرو خواهد شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала