مسکو، غرب را در صورت نزدیکی به مرزهایش تهدید به اقدام متقابل کرد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد، در صورت نزدیک شدن ارتش آمریکا به مرزهای شمالی روسیه در چارچوب توافق همکاری های دفلعی میان فنلاند، آمریکا و ناتو، روسیه مجبور به انجام اقدامات متقابل با ماهیت نظامی-فنی خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در مورد برنامه های توافقی در خصوص استفاده از خاک فنلاند توسط ناتو و متحدانش به خبرنگاران گفت:" ما از نزدیک برنامه‌های ائتلاف آتلانتیک شمالی در رابطه با فنلاند را دنبال می‌کنیم. تاکید داریم که روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تلافی جویانه اعم از نظامی-فنی و غیره را انجام دهد تا از تهدیداتی که در این زمینه برای امنیت ملی ما ایجاد می‌شود، جلوگیری کند".
وی اضافه کرد:" ما چنین طرح‌هایی را گواه روشن چیزی می‌دانیم که طرف روسی بارها درباره آن هشدار داده است؛ فنلاند به طور غیرقابل برگشتی حاکمیت خود را از دست می‌دهد. در واقع همه چیز از همین جا شروع شد. شاید پیشتر این موضوع چندان واضح نبود، اما اکنون کاملاً روشن شده است".
پیش از این، میکائیل آنتل، سخنگوی وزارت خارجه فنلاند گفته بود که توافق دوجانبه همکاری دفاعی فنلاند و آمریکا در صورت اجرایی شدن، به نیروهای مسلح آمریکا اجازه می دهد تا از خاک و پایگاه های فنلاند برای آموزش و نگهداری مواد استفاده کنند.
وزارت امور خارجه فنلاند گزارش داد، در هفته آخر ماه آوریل، مذاکرات بر سر توافقنامه همکاری دفاعی دوجانبه بین فنلاند و ایالات متحده در هلسینکی ادامه یافت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала