فرانسه پهپادهای کامیکادزه آمریکایی "سوئیچ بلید 300" را خریداری خواهد کرد

© AP Photo / Cpl. Alexis Moradian/U.S. Marine Corps پهپاد کامیکادزه آمریکایی "سوئیچ بلید 300"
پهپاد کامیکادزه آمریکایی سوئیچ بلید 300  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
فرانسه پهپادهای کامیکادزه آمریکایی "سوئیچ بلید 300" را خریداری خواهد کردفرانسه برای رفع نیازهای نیروهای مسلح خود پهپادهای آمریکایی کامیکازه سوئیچ بلید 300 (Switchblade 300) را خریداری خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را شرکت هواپیماسازی آمریکایی AeroVironment اعلام کرده است.
این شرکت در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: قرارداد جدید با ارتش ایالات متحده شامل فروش نظامی Switchblade 300 به خارج از کشور و برای اولین بار به فرانسه است. خاطرنشان می شود که علاوه بر فرانسه، پهپادهای همین مدل به یک کشور متحد دیگر نیز خواهند رفت که حضور این شرکت را در جهان گسترش می دهد.
در ژوئن 2022، نشریه فرانسوی Intelligence Online از برنامه های پاریس برای خریداری 82 فروند پهپاد از شرکت AeroVironment خبر داد.
روزنامه فیگارو خاطرنشان می کند که قرارداد با این شرکت آمریکایی به ضرر تولیدکنندگان اروپایی است. این روزنامه به نقل از خاویر تیتلمن، کارشناس نظامی خود می‌گوید: "لطف فرانسه به آمریکایی‌ها به ضرر لهستانی‌هاست که پهپادهای بسیار خوبی تولید می‌کنند و مثلاً به هند می‌فروشند".
رئیس جدید کمیسیون اروپا: نجات برجام سخت‌تر و سخت‌تر شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اروپا 1.5 میلیارد یورو دیگر برای خرید مهمات اوکراین اختصاص می دهد
مهمات سرگردان "Switchblade 300" یکی از سلاح هایی است که ایالات متحده در اختیار اوکراین قرار می دهد. این پهپادهای کامیکازه از نظر اندازه و برد کوچکتر با سری 600 این پهپاد ها تفاوت دارند. پهپاد Switchblade 300 می تواند مسافت 10 کیلومتری را طی کند و 15 دقیقه در آسمان باشد در حالی که Switchblade 600 به گفته سازنده می تواند مسافت 40 کیلومتری را طی کند و 40 دقیقه در هوا بماند.
فدراسیون روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала