رئیسی در دیدار با اسد: سوریه با وجود تهدیدها و تحریم‌ها پیروز شد

رئیسی و اسد
رئیسی و اسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با ابراهیم رئیسی در دمشق گفت: "روابط سوریه و ایران، روابط غنی و پربار و مملو از تجارب است". وی خواستار نقش‌آفرینی بیشتر ایران در برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور و حضور مؤثر در بازسازی مناطق جنگ‌زده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در دیدار هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و سوریه که به ریاست وی و رئیس جمهور سوریه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از پیروزی دولت و ملت سوریه و جبهه مقاومت در برابر تروریسم و عبور از دوران سخت، گفت: "تغییرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیار، نتوانسته بر روابط بردارانه دو کشور تاثیر بگذارد".
رئیسی خاطر‌نشان کرد: "دولت و ملت سوریه دشواری‌ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز می‌توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدید‌ها و تحریم‌هایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید".
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر حمایت و کمک ایران به تحقق صلح پایدار، ثبات و آرامش در سوریه، گفت: جمهوری اسلامی همانطور که در مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد، در عرصه آبادانی و پیشرفت نیز در کنار برادران سوری خود خواهد ماند.
"بشار اسد" رئیس جمهور سوریه نیز در این نشست، با قدردانی از مواضع و حمایت‌های ایران از دولت و ملت سوریه در روز‌های سخت و بحرانی این کشور گفت: "دولت و ملت سوریه محبت‌ها و کمک‌های برادران ایرانی خود را فراموش نخواهند کرد".
بشار اسد تصریح کرد: "روابط سوریه و ایران، روابط غنی و مملو از تجارب است؛ به این دلیل که حتی در دوره‌های سخت و دشوار هم با وجود طوفان‌های شدید سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه، روابط با ثبات و پایداری بوده است."
در این دیدار، روسای جمهور ایران و سوریه با اشاره به امضای اسناد همکاری بین دو کشور، بر اهمیت "برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه" در جهت تامین منافع دو ملت و سایر ملت‌های منطقه تاکید کردند.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه در راس هیئتی بلندپایه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала