دور جدید رایزنی های روسیه و سازمان ملل در مورد "معامله غلات"

© Sputnik / Vitaliy Belousovنگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "دور جدید رایزنی‌ها میان روسیه و سازمان ملل درباره اجرای یادداشت‌نامه دسترسی محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازار جهانی در تاریخ 5 مه در مسکو برگزار می‌شود".
به گزارش اسپوتنیک، "ربکا گرینسپن"، دبیرکل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) این هفته از مسکو بازدید خواهد کرد تا در مورد توافق غلات گفتگو کند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت:" ارزیابی های ما از اجرای یادداشت روسیه و سازمان ملل در مورد دسترسی محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازار جهانی کاملاً مشخص است، آنها تغییر نکرده اند. می توانم بگویم که در 5 می، مسکو میزبان دور دیگری از رایزنی ها در مورد اجرای یادداشت تفاهم میان هیئت روسیه و نمایندگان سازمان ملل به ریاست ربکا گرینسپن، خواهد بود".
معامله غلات که در 22 ژوئیه 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. یک مرکز هماهنگ کننده مشترک در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد. این معامله بخشی از یک توافق است که از جمله موارد دیگر، رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را نیز فراهم می کند. مسکو خاطرنشان می کند که این دقیقاً همان چیزی بود که اجرا نشد. دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل پیشتر گزارش داد، روسیه قرارداد غلات را در 18 مارس به مدت 60 روز تمدید کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала